זקן רבני תימן: רבה של העיר בני ברק הגאון רבי שלמה קורח זצ”ל

בבית החולים 'שערי צדק' נפטר, בגיל 84, זקן רבני יהדות תימן, הגאון רבי שלמה קורח זצ"ל • היה הרב הרשמי הראשון של העיר בני ברק מטעם הרבנות הראשית • הלוויתו - בצהרים
יוסף גרינבוים
י"ג חשון התשע"ט / 22.10.2018 09:54

בבית החולים ‘שערי צדק’ בירושלים נפטר הבוקר (שני), בגיל 84, הגאון רבי שלמה קורח זצ”ל, רבה של העיר בני ברק וזקן רבני תימן.

הגר”ש קורח זצ”ל היה מאושפז בבית החולים בתקופה האחרונה בעקבות מחלה קשה.

המנוח זצ”ל נולד למשפחת רבנים בצנעא.

בילדותו למד אצל הרב חיים צאלח ואצל סבו הרב עמרם קורח, רבה הראשי האחרון של יהדות תימן.

בשנת תש”ט עלה לארץ ישראל והתגורר עם אביו וסבו בירושלים. אחותו נעלמה, לטענתו כחלק מפרשת ילדי תימן.

למד בישיבת מקור חיים, ובישיבת אור ישראל בפתח תקווה.

משנת תשי”ג למד בישיבת מרכז הרב שבירושלים, ולאחריה בישיבת פוניבז’ בבני ברק. כמו כן למד בישיבת לייקווד והיה מקורב לגאון רבי  אהרן קוטלר זצ”ל.

לאחר נישואיו למד בכולל אברכים שעל ידי ישיבת פוניבז’. לאחר מכן נתמנה לחבר הרבנות בבני ברק ובהמשך נבחר לרב העיר.

היה הרב הראשון של העיר בני ברק המוכר על ידי הרבנות הראשית לישראל.

חיבר סדרת ספרי עריכת שלחן על מנהגי תימן; עריכת שולחן – ילקוט חיים – חיבור הלכתי על סדר השולחן ערוך אגדה של פסח – עריכת שולחן שפת מלך, אהבת המלך, זמנים למלך עלמשנה תורה לרמב”ם זאת אמונתי ועוד.

מסע הלוויתו ייצא בשעה 13:30 מבית מדרשו חניכי הישיבות ברחוב מימון 1, פינת רחוב ירושלים בבני ברק, לבית החיים סנהדריה בירושלים – שם ייטמן.

הרב קורח זצ"ל

צילום: עובדיה כלימי

תנועת ש”ס פרסמה הודעת אבל מיוחדת: 

“תנועת ש״ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, מבכים מרה את הסתלקותו האי גברא רבא, גאון התורה וההלכה, רבי שלמה קורח זצ״ל, זקן רבני עדת תימן ורבה של העיר בני ברק והוא בן 84 בפטירתו.

הגאון זצ״ל היה נצר לשושלת רבנים עתיקת יומין שכיהנה בצנעא שבתימן, בן לאביו מארי יחיא קורח זצ״ל וסבו מארי עמרם קורח זצ״ל רבה הראשי האחרון של יהדות תימן. עלה לארץ הקודש והתחנך בישיבות מקור חיים, אור ישראל ופוניבז׳. כמו כן למד בישיבת לייקווד והיה מקורב לראש הישיבה מרן הגאון רבי אהרן קוטלר זצ”ל.

לאחר נישואיו התמנה כחבר הרבנות בבני ברק ולימים נבחר כרבה של העיר. שימש במשך עשרות בשנים כרבם ומורה דרכם של קהל עדת תימן בארץ הקודש ואף חיבר חיבורים תורניים חשובים כדוגמת סדרת הספרים ׳ערוך השולחן׳ ועוד.

עמד בקשרי ידידות אמיצים בעיצה וההלכה עם מרן אביר הרועים הגאון רבנו עובדיה יוסף זצ״ל, והעמיד תלמידים לאלפים.

מועצת חכמי התורה ותנועת ש״ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה והרבנות, לקהל עדת תימן ולכלל עם ישראל ומן השמים ננוחם”.

יו”ר ‘מאוחדים בבני ברק’, שלמה גורי, העומד בראש רשימת הבית היהודי, אמר הבוקר: “מורי ורבי למעלה מ-40 שנה הלך היום לעולמו. בכל נושא שהייתי צריך התייעצתי איתו, כולל בעסקים. רק לאחרונה כאשר פקדתי אנשים הוא ביקש מעוזרו לעזוב הכל ולסייע לי לפקוד. לאחרונה כאשר כבר לא היה יכול לקבל קהל, נפגשנו בבית בתו במודיעין ושוחחנו ארוכות.

“בשמי ובשם חברי הסיעות, אני שולח לכל משפחתו ותלמידיו ותושבי בני ברק, תנוחמו מן השמים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות