מכה בכנף 2: שופט בג”ץ סירב לצרף תושבים מאלעד לעתירת פינדרוס

שופט בית המשפט העליון ניל הנדל דחה את בקשת 51 תושבים מאלעד להצטרף לעתירה שהגיש יצחק פינדרוס: "הכנסת בית המשפט לליבת הזירה הפוליטית"
אריה ריבקינד
י"ג חשון התשע"ט / 21.10.2018 21:04

מכה בכנף 2: שופט בית המשפט העליון ניל הנדל דחה היום (ראשון) את  בקשת תושבים מהעיר אלעד להצטרף לעתירה שהגיש יצחק פינדרוס, מועמד דגל התורה וש”ס לראשות העיר אלעד – נגד פסילתו על ידי שופט בית המשפט המחוזי.

“לפני בקשה מטעם 51 תושבים של העיר אלעד, המעוניינים להצטרף להליך כידידי בית המשפט, תוך הצגת תמיכה בעמדות שהציגו העותרים”, כתב השופט הנדל בהחלטתו. “הם סבורים כי העותר 1, שמועמדותו לראשות עיריית אלעד נפסלה, צודק בעתירתו, וכי הם עומדים באמות המידה שנקבעו בפסיקה לשם הצטרפות להליך כידידי בית המשפט.

“לטענתם, בעוד שהעותר מתמקד בטענות ‘משפטיות’, כתושבי העיר הם יכולים להאיר זווית נוספת, מעשית יותר, של העתירה. כן מדגישים הם את זיקתם לעניין הנדון בעתירה”.

השופט קבע: “דין הבקשה להידחות, אף ללא צורך בתגובה. הדגש הוא בשלוש אלה: ראשית, המבקשים אינם אדם או גוף בעל מומחיות, ידע או נסיון בעניין הנדון. הגם שאין המדובר בתנאי הכרחי, לנתון זה משקל לא מבוטל.

“שנית, המבקשים הם אנשים פרטיים, שכל תרומתם לעתירת הבחירות היא היותם תושבי העיר. קבלת עמדתם תוביל לכך שכל אחד ואחד מתושביה של עיר יהיה זכאי להצטרף כידיד בית המשפט בעתירה העוסקת בבחירות לעיר, תוך ייצוגן של עמדות רבות וסותרות, באופן שיקשה מאוד על ניהול הדיון.

“שלישית, נראה – ואין זו בהכרח כוונת המבקשים – כי צירוף תושבי עיר התומכים בתוצאה מסוימת אינה אלה הכנסת בית המשפט לליבת הזירה הפוליטית, תוך קביעת עמדה לגבי מועמד זה או אחר. ברי כי אין זהו מקומו של בית המשפט”.

השופט מציין: “העתירה עניינה ביקורת משפטית בתחום דיני הבחירות – נושא שתואם את תפקידו של בית המשפט. זאת, כמובן, מבלי להביע עמדה לגבי תוכן העתירה. מטעמים אלה אין די בזיקתם של המבקשים לעתירה כדי להוביל לצירופם כידידי בית המשפט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות