הדרישה החצופה של המזכ”ל: ‘ביבי, תכה סוף סוף על חטא’

אריה ריבקינד
|
י"ב חשון התשע"ט / 21.10.2018 12:02
בתו של רבין על מחקר לפיו עבור 53% מהנשאלים מדובר ביום רגיל: “קשה היה לי שלא להזדעזע” • מזכ”ל העבודה קורא לנתניהו להתנצל על חלקו בהפגנות: ‘אחרי 23 שנה, הגיע הזמן, ביבי, לקחת אחריות’ • טוען: ‘עליו להכיר בחלקו במכונת ההסתה המשומנת והמאורגנת’

ברחבי הארץ מציינים היום (ראשון) אנשי השמאל את יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, שהתרחש לפני 23 שנים.

בתו של רבין, דליה, אמרה בריאיון שהעניקה לאריה גולן בתכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’: “יש מגמות של השכחה והסתרה ואנשים שלא רוצים שיזכרו את זה”.

רבין התייחסה למחקר לפיו עבור 53% מהנשאלים יום הרצח הוא יום רגיל לגמרי:  “רצח של ראש ממשלה, בפן הלאומי, צריך להיות חרוט וידוע ומוכר לכל ילד ונער במדינת ישראל. קשה היה לי שלא להזדעזע”, אמרה על המחקר, “אבל כנראה שזה מה יש, ובשביל זה אנחנו כאן עם העמידה שלנו שיהיו טקסים בבתי הספר וביחידות הצבאיות ויש חוק שמחייב את זה”.

בתוך כך, מזכ”ל מפלגת העבודה, עו”ד ערן חרמוני, שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו לרגל יום השנה לרצח יצחק רבין.

“היום, י”ב בחשון, הוא התאריך הרשמי שמדינת ישראל מציינת את יום הזיכרון להירצחו של ראש הממשלה, שר הביטחון ויו”ר מפלגת העבודה יצחק רבין ז”ל”, ציין חרמוני, והוסיף בקישור מעט תמוה: “איזה צירוף מקרים מעניין, בדיוק היום חוגג בנימין נתניהו גם את יום הולדתו ה-69”.

מזכ”ל העבודה הוסיף: “כמי שהיה חלק מ’נוער הנרות’ וזוכר היטב את החודשים הנוראים שקדמו לרצח, את האווירה האלימה שהשתוללה ברחובות תחת עיניהם הפקוחות של מנהיגי הימין ובעידודו של נתניהו ששימש אז כיו”ר האופוזיציה, נדמה לי שאחרי 23 שנה, הגיע הזמן שלך, ביבי, לקחת אחריות”.

חרמוני ציין: “אני מצפה מראש הממשלה לנצל את ההזדמנות המיוחדת הזו ולהכות סוף סוף על חטא. עליו להתנצל על ההסתה הפרועה והמאורגנת שהוביל בתקופה שלפני הרצח הפוליטי האיום”.

בהמשך מתייחס חרמוני לשני אירועים בולטים בתקופת הפגנות אוסלו – בכיכר ציון ובצומת רעננה – בהם השתתף נתניהו, ובהם בוצעו פרובוקציות בוטות במיוחד על ידי סוכן השב”כ אבישי רביב.

לדבריו, על נתניהו “לבקש סליחה על כיכר ציון, על צומת רעננה ועוד. עליו להכיר בחלקו במכונת ההסתה המשומנת והמאורגנת שקדמה לרצח. רק הכרה מלאה והכאה על חטא – תאפשר ריפוי של הפצעים, ותמנע את התפשטות שיח השנאה”.