עצוב: גילה שהוא לא בנו של אביו רק כשאחיו ניסה להדירו מהירושה

הסיפור המשפחתי התפוצץ, כאשר באח צעיר הגיש בקשה לקיום צו ירושה, במסגרתו ביקש להעביר את מלוא הכספים והרכוש מעיזבון אביו לרשותו • האח הבכור התנגד • איך זה נגמר?
שייע קליין
י"ב חשון התשע"ט / 21.10.2018 10:15

מאבק ירושה מכוער הגיע לפתחו של בית המשפט למשפחה, לאחר שהאח הצעיר טען כי אחיו המבוגר כלל איננו בנו הביולוגי של אביהם המנוח, כי אם בנו של הדוד – ועל כן, אין הוא זכאי לשום חלק מהירושה.

לדברי האח הצעיר, אביו המנוח, שהתאלמן לפני שנים רבות, והשאיר אחרי רכוש רב – סיפר לו, ערב מותו, כי אשתו המנוחה הכירה בתחילה את אחיו (-דוד המשפחה). אולם, למרות רצונה להביא את הילד לעולם, הדוד התנגד לכך בכל תוקף.

בשל מצבה העגום, נכמרו רחמיו של האב המנוח (-אחיו של הדוד), והוא הסכים לשאתה לאישה ולהכיר בילד כבנו הביולוגי.

בהמשך נולד לשניים בן נוסף – האח הצעיר.

לדברי האח הצעיר, אביו המנוח ביקש ממנו לא לספר את הדבר לאחיו הבכור, כדי לא להעציב אותו, ואמר לו כי הוא מניח חיסכון בצד, שמיועד רק לו – בגלל היותו בנו האמיתי.

הסיפור כולו התפוצץ, כאשר אותו אח צעיר הגיש בקשה לקיום צו ירושה, במסגרתו ביקש להעביר את מלוא הכספים והרכוש מעיזבון אביו לרשותו.

האח המבוגר פנה לעו”ד הלנה שמחי, העוסקת שנים רבות בצוואות ובמאבקי ירושה, וזו הוציאה באופן מיידי צו מניעה לצו הירושה.

הדיון בתיק הועבר לדיון בביהמ”ש למשפחה.

לדברי עו”ד שמחי, היות והאב לא השאיר אחריו צוואה, כל אותם סיפורים על היותו של אחד הבנים ילד לא-ביולוגי  – הם סיפורים שאינם מן העניין, ויהיה קשה מאוד להוכיחם.

לדבריה, כל המסמכים במשרד הפנים מעידים על כך שהמנוח הכיר בשני בניו בצורה שווה, וגם הימצאות חשבון בנק סודי, שעליו בנו הבכור של המנוח לא ידע כביכול מאום – אינו מהווה הוכחה מספקת לכך שאין לו חלק בירושה.

לאחר מאבק משפטי לא פשוט, שלח בית המשפט את הצדדים להגיע לפשרה, תוך המלצה שהשניים יחלקו את רכוש הוריהם בצורה שווה – וכך באמת הוסכם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות