“לא אמרתי שאני מעריץ אותו”: ‎מי העיתונאי שנתניהו הזכיר בנאומו?

אבי כץ
|
ט' חשון התשע"ט / 18.10.2018 13:12
בנאומו בפתיחת כנס החורף סיפר נתניהו על עיתונאי בכיר שאמר לו: “מעריץ את הדרך שבה אתה מנהל את ענייני המדינה” • לאחר שנתניהו גילה כי מדובר באריה גולן, הגיב הבוקר העיתונאי הבכיר על הדברים

בנאומו בפתיחת מושב כנס החורף של הכנסת, סיפר ראש הממשלה על עיתונאי בכיר שאמר לו כי הוא “ממש מעריץ את הדרך שבה אתה מנהל את ענייני המדינה”.

וכך סיפר נתניהו: “לפני כמה שבועות, במהלך אירוע חגיגי, ניגש אליי אחד מבכירי העיתונאים בישראל.  הוא אמר לי בנוכחות כמה אנשים, שנמצאים כאן: ‘ראש הממשלה, אני רוצה להגיד לך תודה’. אני מצטט. ‘אני ממש מעריץ את הדרך שבה אתה מנהל את ענייני המדינה, אני ממש מעריץ את הקשרים שיצרת עם מנהיגי העולם כדי לשמור על הביטחון שלנו’.

“אני חייב להגיד לכם, זה לא היה ריקלין, ממש לא. לא תאמינו מי זה היה. אבל אני רוצה להשלים לכם את הסיפור. פה באולם אני מזהה שלושה אנשים שהיו שם… תוריד את היד, חיסיון מקורות. ובכן שאלתי אותו, את העיתונאי הבכיר: “אם אתה אומר ‘איזה יופי כאן'”, כך הוא אמר, שאלתי אותו: ‘אז למה’, אני מצטט את עצמי, ‘אז למה אתה אף פעם לא אומר עליי מילה טובה מעל הבמה התקשורתית שלך?’.  הוא מילא פיו מים.

“שאלתי שוב: ‘למה אתה רק משמיץ כל הזמן?’. הוא שתק כמו דג. כי הוא יודע מה שכל עיתונאי השבט יודעים –  שאם רק יעז לומר מילה טובה עליי או על משפחתי, הוא יחטוף מיד כתבות מצליפות ממשטרת המחשבות בתקשורת”.

בשיחה עם כתבים אישר נתניהו כי דיבר על מגיש תכנית הבוקר ב’קול ישראל’ אריה גולן.

הבוקר (חמישי) התייחס גולן לסיפור,  בריאיון שהעניק לתוכנית ‘דקל-סגל’ בגל”צ: “כל מה שאמרתי זה שאני מעריך את הדרך שבה הוא מנהל את הבעיה מול רוסיה ואירן בסוריה. מעריך – לא מעריץ. זה כל מה שאמרתי לו.

“חוץ מאשתי אני לא מעריץ אף אחד”, הוסיף גולן. “הוא מינף את זה, בכל שקר גדול צריך גרעין קטן של אמת”.

גולן סיפר כי האירוע היה בעת נסיעה משותפת עם ראש הממשלה בהשקת קו הרכבת החדש מירושלים לתל אביב.

גולן ציין עוד, כי בניגוד לטענת ראש הממשלה, הוא לא נמנע מלהביע את דעותיו בנושא בפומבי. “אני אומר את זה כל הזמן”, טען.

גולן גם הכחיש ששתק: “לא מילאתי פי מים, אמרתי מה שמגיע. לא תמיד צריך להלקות”.