הנער שקיבל עשרה צווים מנהליים: “בטלו את הצו – או שתעצרו אותי”

בן 16, שקיבל את הצו המנהלי העשירי תוך שנה וחצי, הגיש בקשה לבטל את הצו או להמירו במעצר: "החיים של כל המשפחה הפכו לסיוט מתמשך" • עו"ד מנשה יאדו: "הרשות עושה בילדים האלה כמעט כל מה שהיא רוצה"
חיים טוויל
ט' חשון התשע"ט / 18.10.2018 12:52

אברהם צבי רבין, נער בן 16, קיבל לאחרונה את הצו מנהלי העשירי, תוך שנה וחצי, הקובע כי עליו להתייצב מידי יום בתחנת המשטרה, וכן להישאר במעצר בית לילי בבית הוריו.

באמצעות עו”ד יאדו מארגון חוננו פנה רבין לפיקוד העורף, בבקשה לבטל את הצו או להמירו בצו מעצר, משום שלא יכול לקיימו וכן משום שאכיפת הצו פוגעת בבני משפחתו.

רבין נעצר לאחרונה, אולם בית משפט השלום לנוער בירושלים החליט לשחררו.

ביציאה מבית המשפט קיבל רבין את הצו המנהלי העשירי, שנה וחצי לאחר קבלת הצו המנהלי הראשון. בצו נכתב כי עליו לשהות במעצר בית לילי בבית הוריו בירושלים, להתייצב בתחנת המשטרה באופן יומיומי וכן נאסר עליו לדבר עם מספר אנשים.

יומיים לאחר מתן הצו הגיעו שוטרים לבית משפחתו של רבין על מנת לוודא שהוא מקיים את הכתוב בו. במהלך ביקורם סיפר להם רבין כי אינו מתכוון לקיים את הצו ויצא אחריהם אל מחוץ לבית. אז החליטו לעצרו.

בית משפט השלום בירושלים החליט לשחררו שנית, משום שבפועל לא הפר את הצו.

כעת מבקש הקטין, באמצעות עו”ד מנשה יאדו מארגון חוננו, לבטל את הצו המנהלי נגדו, או להמירו בצו מעצר.

במכתב הבקשה ששלח יאדו לאלוף פיקוד הערף תמיר ידעי נכתב: “בשנת 2017 הופסקו לימודיו של הקטין כתוצאה מצו מנהלי. לאחר שפקע הצו חזר הקטין לישיבה אחרת, ממנה הוצא על ידי צו נוסף”.

יאדו מסכם את הדברים: “כתוצאה מכך הקטין לא לומד כבר מכיתה ט’, ללא כל התערבות של שירות המבחן או עובדים סוציאליים”.

כמו כן, טען יאדו כי “כל לילה פושטים שוטרים על הבית בשעות הקטנות ומעירים את כל המשפחה כדי לוודא שהקטין בבית, וכתוצאה מכך החיים של כל המשפחה הפכו לסיוט מתמשך”, סיוט אשר אין לו סוף משום שהצווים חוזרים ומתחדשים, לדברי יאדו.

עוד נכתב בבקשה: “הדרישה הקיצונית כי הקטין יחתום כל יום בצהרים בתחנת משטרה, דבר שלוקח לו כשעתיים בתחבורה ציבורית הלוך ושוב, שוברת אותו ומחסלת כל תקווה לסדר יום נורמאלי”.

יאדו תיאר את דעתו כי הקטין כלל לא מסוכן לציבור, אולם גם במידה והוא מהווה סיכון כלשהו, “הרי שעצמתו היא כמתי מזער ביחס לחורבן שהטילו הצווים על חייו, צווים שמוצאים בלא משפט.”

מכתב הפנייה מסתיים בבקשה: “הקטין קץ בצו ומבקש לבטלו, ובאם לא כי אז הוא והוריו מבקשים לשלוח אותו למאסר מנהלי, לא לשבש את חיי המשפחה כולה ולא להעמיד את הקטין בסיכון להפרה ולפתיחת תיק פלילי”.

עו”ד מנשה יאדו מארגון חוננו שמייצג את רבין: “פעילי הימין הצעירים שחשופים בשנים האחרונות לצווים מנהליים הם אנשים שקופים בחברה הישראלית, אין להם זכויות, אין להם שום גב חוקי או משענת חוקתית להישען עליה. הרשות עושה בילדים האלה כמעט כל מה שהיא רוצה, והדברים מגיעים עד כדי נער שמעוניין להיעצר מרצונו החופשי, על מנת לסיים את סאגת הייסורים שעוברת עליו ועל משפחתו”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות