דרמה בחיפה: המועמדת עינת קאליש-רותם נפסלה סופית

השופט פסל את עתירתה של עינת קאליש וקבע: לא תוכל להתמודד, משום שמפלגת העבודה הגישה שתי רשימות למנהל הבחירות • השופט: ההחלטה ניתנה בלב כבד, בשל השלכותיה מרחיקות הלכת • קאליש נתמכת בידי 'דגל' לראשות עיריית חיפה מול "אויב הסיעה" - יהב
אריה ריבקינד
ט' חשון התשע"ט / 18.10.2018 09:48

דרמה בחיפה: בית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום (חמישי) את העתירה של המועמדת לראשות עיריית חיפה עינת קאליש רותם, והותיר על כנה את פסילתה מהתמודדות בבחירות הקרובות לראשות העיר.

קאליש, המועמדת הנתמכת בידי סיעת ‘דגל התורה’ לראשות עיריית חיפה נגד ראש העיר יונה יהב,  נפסלה לפני כ-10 ימים מכיוון שמפלגת העבודה הגישה למנהל הבחירות שתי רשימות שונות: רשימתה של קאליש ורשימתו של ישראל סביון-  דבר האסור על פי החוק.

“יש להצר על כך שמפלגת העבודה, והעותרים, לא מילאו אחר הוראות החוק”, נכתב בהכרעת בית המשפט.

בעתירה טענו קאליש ומפלגת העבודה, כי מדובר בעניין טכני והזכות לבחור ולהיבחר היא זכות יסוד שגוברת עליו – אך נשיא בית המשפט, השופט רון שפירא, דחה את הטענה.

“פרשנות חוקי הבחירות דורשת הקפדה על דרישות החוק ומילוי קפדני שלהן”, כתב השופט. “זאת לשם הבטחת טוהר בחירות ותקינותן, דבר שמסייע לניהול תקין ומהיר של הליכי בחירות”.

השופט ציין עוד, כי ההחלטה ניתנה בלב כבד בשל השלכותיה מרחיקות הלכת על מערכת הבחירות.

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה לפסילה: “מדובר בטעות טכנית בלבד. באירוע זהה בשדרות בית המשפט קיבל את העתירה והרשימה אושרה. אנו נפנה לבית המשפט העליון ובטוחים כי הוא יקבל את העתירה והרשימה תאושר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות