היועץ: לא יודע מתי תהיה הכרעה בתיקיו של נתניהו, אבל זה מתקרב

היועץ המשפטי לממשלה התייחס לפעילותו באשר לחקירות ראש הממשלה ואמר כי יש ניסיונות פסולים להתערב בהחלטות • "יודע שהמאמצים לעשות דה-לגיטימציה לעבודתי רק ילכו ויתעצמו"
חיים טוויל
ח' חשון התשע"ט / 17.10.2018 18:45

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר הערב (רביעי) כי ההכרעה בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקרבת, אך אינו יודע מתי בדיוק תתקבל.

מנדלבליט דחה טענות להטיה פוליטית של הפרקליטות ואף לרדיפה אחרי ראש הממשלה.

מנדלבליט, שנשא דברים בכנס באילת לציון 70 שנה לפרקליטות, אמר: “מצער לשמוע לאחרונה אמירות המבקשות לייחס לפרקליט כזה או אחר, או אף לפרקליטות המדינה בכללותה, שיקולים שאינם ממין העניין. אין דבר רחוק יותר מהאמת. זהו הבל הבלים. אני מצפה מכל מי שפרקליטות המדינה יקרה לו, להתייצב לצדנו ולדחות בכל תוקף אמירות מעין אלו”.

לדבריו, “הדברים מקבלים משנה תוקף לנוכח התקופה המאתגרת הניצבת בפנינו, בין השאר, עם התקרב מועד ההכרעה בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה. אינני יכול להודיע עדיין מתי בדיוק תסתיים העבודה המשותפת והמאומצת שמבוצעת בתיקים אלו על ידי משטרת ישראל והפרקליטות, ומתי תתקבל ההכרעה בהם – אבל אני כן יודע שהמאמצים לעשות דה-לגיטימציה לעבודת פרקליטות המדינה, ולעבודתי שלי כמי שעומד בראש התביעה הכללית, רק ילכו ויתעצמו”.

היועץ המשפטי  הזכיר את דברי יו”ר הקואליציה דוד אמסלם, בריאיון לתכנית ‘קלמן ליברמן’ בכאן רשת ב’, שהאשים כי “במובנים מסוימים משרד המשפטים הוא סדום” – ואמר: “בשבוע שעבר נשמעה הטענה כי ‘במובנים מסוימים’ משרד המשפטים הוא ‘סדום’ ובהזדמנות אחרת נטען להטיה פוליטית כביכול של הפרקליטות ואף לרדיפה אחרי ראש הממשלה.

“מאמצים אלו ויוזמות אחרות שתכליתן למנוע החלטה על העמדה לדין, ללא קשר לתוצאות החקירה, הם פסולים, בדיוק כמו המאמצים המקבילים להם אשר מבקשים להביא בכל מחיר להחלטה על העמדה לדין, עוד בטרם הסתיימו החקירות, וללא קשר לתוצאותיהן.

“אני חוזר ומבהיר בפני כל הציבור במדינת ישראל – אנו לעולם נצעד ישר, בדרכו של המשפט”, סיכם היועמ”ש.

פרקליט המדינה שי ניצן אמר באירוע: “גם כשאנחנו טועים אין הצדקה לטענה שאנו פועלים בחוסר תום לב. הפרקליטים שואפים להגיע לחקר האמת ולא להרשעה בכל מחיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות