השופט קבע: פינדרוס לא יוכל להתמודד I פסק הדין המלא

אריה ריבקינד
|
ט' חשון התשע"ט / 17.10.2018 21:40
שופט המחוזי בלוד דן בעתירה שביקשה לפסול את מועמדותו של יצחק פינדרוס לראשות אלעד משום ש”ביתו ורעייתו בירושלים” • השופט קיבל את העתירה – ופסל אותו • הלם במטות של דגל התורה וש”ס, צהלה במטה של פרוש • מטה פינדרוס: “יוגש ערעור לבג”ץ על ההחלטה”

בית המשפט המחוזי בלוד, שדן היום (רביעי) בבקשה שהוגשה לפסול את מועמדותו של יצחק פינדרוס – הכריע: המועמד של ‘דגל’ וש”ס לראשות העיר אלעד לא יוכל להתמודד.

“ראיתי לקבל את העתירה ולקבוע שהמשיב 4 אינו עומד בתנאי סעיף  7 א 3 לחוק הרשויות המקומיות ולכן אני פוסל אותו מהתמודדות בבחירות לראשות העיר אלעד”, כתב השופט אחיקם סטולר בהחלטתו.

בעתירה שהגיש עו”ד יורם אברהמי, בשם שי נתן – יו”ר הבית היהודי באלעד,  נטען כי יש לפסול את מועמדות פינדרוס משום שעיקר חייו בירושלים, שם התגורר עד שהגיש את מועמדותו באלעד.

עו”ד אברהמי טען בדיון: “ביתו בירושלים. רעייתו בירושלים. משפחתו בירושלים. מקום עבודתו נכון ל-27 בספטמבר, היום הקובע, הוא ירושלים – כסגן ראש עיר. מוסך בו מטפל ברכבו בירושלים. רבו בירושלים. חשבון הבנק בירושלים. בית כנסת שלו בירושלים…”

עורך הדין ציין עוד: “התפטרותו מעיריית ירושלים הייתה כמה ימים אחרי שהוגשה התמודדותו. הטענה שלו כי לא הספיק – היא בדיוק הטענה שלנו: קודם תעתיק מגוריך לאלעד ואחר כך תתמודד במועד הקבוע בחוק”.

בדיון שנמשך כשעתיים, הוקדש גם זמן רב לטענת העותר כי מועמדותו של פינדרוס הוגשה לאחר שעת ההגשה הרשמית.

בדגל התורה ובש”ס קיבלו את ההחלה בהלם מוחלט. במטה של ראש העיר המכהן, שרוליק פרוש, לעומת זאת צוהלים. שכן, ההחלטה מותירה אותו, לפי שעה,  לבדו במירוץ לקדנציה נוספת בתפקידו.

משפטן עמו שוחח חרדים  10 אומר כי היות והפסילה היא בגלל סעיף 7 א 3,  הרי שעל פניו  ניתן לערער.

בסעיף זה נכתב: “מקום מגוריו הקבוע ביום הגשת רשימת המועמדים הכוללת את שמו הוא בתחום אותה רשות מקומית”.

במטה פינדרוס מבהירים הערב: “יוגש ערעור לבג”ץ על ההחלטה האנטי דמוקרטית ששוללת את זכות הבחירה מתושבי אלעד”.

עו”ד יורם אברהמי, מומחה לדיני בחירות, שייצג את העותר שי נתן והצליח לפסול את מועמדותו של פינדרוס חרף עמדת המדינה שסברה כי לא נפל בה פגם אומר לחרדים 10: “מאז היווסדה מנסים להצניח לאלעד מועמדים חיצונים וזו הפעם הראשונה שניסיון כזה נכשל בבית המשפט. אני שמח על החלטת בית המשפט שמנע את הדיל הפוליטי על חשבון תושבי אלעד.”

החלטת השופט: