מתח באלעד: מה הכרעת השופט על המועמדות של יצחק פינדרוס

אריה ריבקינד
|
ח' חשון התשע"ט / 17.10.2018 14:52
בית המשפט המחוזי בלוד דן בצהרים בעתירה שביקשה לפסול את מועמדותו של יצחק פינדרוס לראשות אלעד משום ש”ביתו ורעייתו בירושלים” • בסוף הדיון הודיע השופט: פסק הדין יינתן עד 17:00 • פרשנים: “תשובה כל כך מהירה אומרת שאין פסילה, פסילה מחייבת פסק דין ארוך ומנומק”

בית המשפט המחוזי בלוד דן היום (רביעי) בבקשה שהוגשה לפסול את מועמדותו של יצחק פינדרוס, מועמד ‘דגל’ וש”ס לראשות העיר אלעד.

בעתירה שהגיש עו”ד יורם אברהמי, בשם שי נתן – יו”ר הבית היהודי באלעד,  נטען כי יש לפסול את מועמדות פינדרוס משום שעיקר חייו בירושלים, שם התגורר עד שהגיש את מועמדותו.

עו”ד אברהמי טען בדיון: “ביתו בירושלים. רעייתו בירושלים. משפחתו בירושלים. מקום עבודתו נכון ל-27 בספטמבר, היום הקובע, הוא ירושלים – כסגן ראש עיר. מוסך בו מטפל ברכבו בירושלים. רבו בירושלים. חשבון הבנק בירושלים. בית כנסת שלו בירושלים…”

עורך הדין ציין עוד: “התפטרותו מעיריית ירושלים הייתה כמה ימים אחרי שהוגשה התמודדותו. הטענה שלו כי לא הספיק – היא בדיוק הטענה שלנו: קודם תעתיק מגוריך לאלעד ואחר כך תתמודד במועד הקבוע בחוק”.

זמן רב בדיון שנמשך כשעתיים, הוקדש לטענת העותר כי מועמדותו של פינדרוס הוגשה לאחר שעת ההגשה הרשמית.

פרקליטו של פינדרוס אמר בדיון: “אין מחלוקת שנכנסנו לפני השעה 9. בשלב זה המתנו בחוץ וקיבלנו פתק. ההליך שבו נכנסנו בעצם לחדר היה בסביבות השעה 21:40. הגשנו רשימה אחת היא אגודת החרדים דגל התורה. לאחר מכן, כשהגשנו את השניה – גשר, התעורר ויכוח עם פקיד הבחירות לנוכח העובדה ששתי הרשימות היו חתומות על ידי משה גפני, שהוא בא כוח דגל התורה ובא כוח הרשימה היוצאת”.

הוא הוסיף: “הייתה שיחה שהיה מעורב בה מנהל ועדת הבחירות וגם היועמ”ש רון אלמוג של משרד הפנים שהוא אורים ותומים. נאמר שרשימה אחת מוגשת על ידי המפלגה ואחרת על ידי סיעה של המועצה היוצאת”.

בסוף הדיון הטעון הודיע השופט כי פסק הדין יינתן עד השעה 17:00 אחר הצהריים.

יעקב ריבלין, הפרשן הפוליטי של בקהילה, העריך: “תשובה כל כך מהירה אומרת שאין פסילה, אלא פסיקה הקובעת שאין מקום להיכנס לשיקול דעתו של פקיד הבחירות. פסילה מחייבת פסק דין ארוך ומנומק”.