שמונה נשות תקשורת מאשימות: העיתונאי דן מרגלית תקף אותנו

8 נשים מעולם התקשורת מאשימות את העיתונאי הבכיר דן מרגלית בהטרדה, מעשים חמורים ותקיפה, לכאורה, בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 • עובדי 'הארץ' פנו למו"ל: "להפסיק לאלתר את עבודתו" • גדעון לוי: "לא חושב שדן מרגלית במצב של להטיף מוסר לאחרים במאמרי דעה"
אבי כץ
ט' חשון התשע"ט / 18.10.2018 14:52

טלטלה בעולם התקשורת: 8 נשים מעולם התקשורת מאשימות את העיתונאי הבכיר דן מרגלית בהטרדות, מעשים חמורים ותקיפות לכאורה, שהתרחשו בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90.

בעקבות הטענות, התפטר מרגלית מ’הארץ’, והשעה את עצמו מפעילות עיתונאית.

הפרשה נחשפה אתמול (רביעי) בבוקר בעיתון ‘הארץ’, עם פרסום חמש עדויות שונות נגד מרגלית: ארבע מהן תארו תקיפה ואחת הטרדה מילולית, שאירעו לאחר הכרות על רקע מקצועי.

שתיים מהנשים עברו בדיקת פוליגרף לבקשת ‘הארץ’ ונמצאו דוברות אמת.

בין העיתונאיות שהעידו נמצאות חנה קים, לשעבר עיתונאית בעיתוני ‘העיר’, ‘חדשות’ ו’הארץ’ וכיום פעילה חברתית, ואורית שוחט, עיתונאית לשעבר ב’הארץ’.

בהמשך נחשפו עוד שתי נשים – בוואלה וב-103FM.

הבוקר הגיעה עדות שמינית, לאחר שהעיתונאית אורלי אזולאי חשפה בטור – בעמודו הראשון של ‘ידיעות אחרונות –  כי אף היא הותקפה על ידי דן מרגלית, לאחר שהשתתפה בתכניתו ‘פופוליטיקה’ בשנת 1992.

מצפים מהנהלת העיתון להפסיק לאלתר את עבודתו”

עובדי עיתון ‘הארץ’ פנו כבר אמש למו”ל העיתון עמוס שוקן בבקשה להפסיק את עבודתו של מרגלית. “אנו רוצות להביע תמיכה מלאה בנשים שאזרו אומץ וסיפרו”, נכתב בהודעה.

“אנחנו עובדות ועובדי ‘הארץ’ רוצות להביע את תמיכתנו המלאה בנשים שאזרו אומץ וסיפרו כיצד הותקפו או הוטרדו על ידי העיתונאי דן מרגלית”, כתבו העובדים.

לבסוף כתבו העובדים כי הם מצפים מהנהלת העיתון להפסיק לאלתר את עבודתו בעיתון ו”לנקוט עמדה מוסרית פומבית וברורה בעניין”.

מו”ל ‘הארץ’ עמוס שוקן, ועורך העיתון אלוף בן, לא הגיבו, לשאלה האם עבודתו של מרגלית אכן הופסקה.

עיתונאי הארץ גדעון לוי אמר הבוקר לאתר וואלה – עוד בטרם מרגלית השעה את צמו – כי העיתון צריך להפסיק את עבודתו של העיתונאי הבכיר.

“אני לא חושב שדן מרגלית במצב של להטיף מוסר לאחרים במאמרי דעה”, אמר לוי. “ארי שביט על הרבה פחות מזה לא כותב ב’הארץ’. אני חושב שהדברים מדברים בעד עצמם. אם תהיה לו דרך להכחיש את הדברים זה סיפור אחר, אבל כל זמן שהדברים האלה מהדהדים הוא לא יכול כתוב מאמרי דעה ולהטיף מוסר איך לנהוג. אני לא חושב שיש שאלה דרך אגב. בימי חמישי הוא כותב את המאמר השבועי שלו, ואין מאמר היום”.

דן מרגלית

צילום: Gershon Elinson/Flash90

אתמול מסר מרגלית בתגובה לתחקיר ב’הארץ’: “אין ממש בטענות באשר לאירועים שנטען כי התרחשו לפני יותר מ-30 שנים. אין בכוונתי להקדיש את שארית שנותיי לוויכוח חסר כל סיכוי בעת הזאת ובאווירה הרווחת”.

 “החלטתי שזהו, נגמר, הגיע הזמן להפסיק להיות שתוקה”

אחרי הפרסום ב’הארץ’, סיפרה העיתונאית חנה קים – בריאיון שהעניקה לקרן נויבך בתכנית ‘סדר יום’ בכאן רשת ב’, על החלטתה להיחשף.

“אני רוצה להוציא את זה החוצה, אני רוצה שהמציאות תשתנה”, אמרה. “אם יש השלכות – אקבל אותן. זה לא פשוט לי, זה לא פשוט לו, אבל העניין הזה חשוב יותר משנינו.

“החלטתי שזהו, נגמר, הגיע הזמן להפסיק להיות שתוקה ולדבר, אני לא יכולה למות בלי לספר את הסיפורים האלה על דן מרגלית.

“היה לי קשה מאוד עם דן מרגלית”, המשיכה קים להסביר את הסיבות לכך ששברה שתיקה. “הוא מבוגר, חשבתי על משפחתו, היה לי קשה יותר. לא כי הוא קולגה אלא בגלל שזה אדם בן 80. אני רוצה להיות נקייה ממצפוני ולהפסיק לשתוק. המקרה עם מרגלית היה דבר שהסעיר אותי, הרגשתי חסרת אונים, זו הייתה סיטואציה אלימה מבחינתי, משפילה נורא, לא הבנתי למה זה קרה. מאיפה אתה מביא את הדבר הזה?”.

היא הוסיפה: “אנחנו צריכות להמשיך לעשות. כשמגיע הרגע, חייבים לדבר על זה. זה חלק מעבודתנו הציבורית שאנחנו צריכים לעשות. ראיתי במשך השנים שמרגלית ממשיך להטיף לנו מי בני האור ומי בני החושך. הצביעות הזו הפריעה לי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות