“הכל רעד” • רקטה התפוצצה בבית בבאר שבע: אמא הצילה חיי ילדיה

רקטה שנורתה מרצועת עזה התפוצצה בחצר בית בבאר שבע: אם המשפחה הורידה את שלושת ילדיה הקטנים לממ"ד והצילה את חייהם • כוחות ההצלה טיפלו ב-9 נפגעים - רובם מחרדה
חיים טוויל
ח' חשון התשע"ט / 17.10.2018 10:33

רקטה ששוגרה לפנות בוקר (רביעי) מרצועת עזה התפוצצה בחצר בית בבאר שבע.

רקטה נוספת נפלה בים באזור גוש דן.

חובשים ופרמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי לאישה כבת 50 וגבר כבן 40 שנפצעו במצב קל, לאחר שנחבלו במהלך ריצה למרחב מוגן. בנוסף הייתה נפגעת חרדה צעירה כבת 20. הם פונו לבית החולים סורוקה בעיר.

בנוסף טופלו דיירי הבית, אישה כבת 39 ושלושת ילדה בגילאי תשע, עשר ושתים עשרה – שלקו בהתקף חרדה. כך גם שני דיירים נוספים שמתגוררים בסמוך.

בסך הכל  טופלו על ידי צוותי מד”א 9 נפגעים.

למבנה נגרם נזק רב.

מתחקור ראשוני עולה, כי הרקטה שפגעה בבית בבאר שבע הייתה, ככל הנראה, מסוג משופר בעל כמות גדולה במיוחד של חומר נפץ.

מנהל מרחב נגב במד”א איציק אלפסי סיפר: “מיד עם השמע האזעקה צוותי מד”א הערוכים בכוננות בעיר התמגנו ועלו על האמבולנסים, קיבלנו במוקד 101 של מד”א דיווח על פגיעה ישירה בבית ויצאנו במהירות למקום עם כונני מד”א רכובים על אופנועים, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ. כשהגענו הבחנו בהרס בחלק מבית פרטי וביצענו סריקות לוודא שאין נפגעים”.

חובש בכיר במד”א ירון בראל הוסיף וסיפר: “לבית של השכנים הגיעו אשה כבת 39 ושלושת ילדה כבני תשע, עשר ושתים עשרה שהיו בהכרה מלאה ועם סימני התקף חרדה, הם סיפרו שהם נכנסו לממ”ד ומיד לאחר שנעלו את הדלת נשמע פיצוץ עז והכל רעד, הענקנו להם טיפול ראשוני במקום”.

חובש בכיר במד”א ירון פרץ שהגיע גם הוא בין הראשונים: “דיווחו לנו על אשה שנמצאת בבית סמוך שנחבלה בראשה בזמן ריצה למרחב מוגן, רצנו לשם וראינו אשה כבת 50 בהכרה מלאה עם חבלה קלה בראש, הענקנו לה עזרה ראשונה ופינינו אותה לבית חולים להמשך בדיקות כשמצבה קל”.

קודם לכן, סמוך לשעה 03:30, נשמעה אזעקת צבע אדום בבאר שבע והסביבה. מדובר צה”ל נמסר כי בנוסף לרקטה שהתפוצצה בבאר שבע, באותו אירוע זוהה שיגור גם לכיוון הים.‎

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה בעקבות הירי על סגירת המעברים ארז וכרם שלום וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה ל-3 מיילים ימיים בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות