השמאל משתולל: תוקף את קמפיין הבית היהודי נגד התבוללות ברמלה

רשימת 'הבית היהודי' ברמלה פרסמה כרזה בה היא מזהירה את התושבים מהתאסלמות של בתם • המודעות כוללות תמונת אשה עטויית חיג'אב ומאחוריה נרות שבת ויין קידוש מרצ: "קמפיין מביש, הגשנו בקשה לעשות סוף לטירוף הזה"
אריה ריבקינד
ח' חשון התשע"ט / 16.10.2018 22:54

הקמפיין של ‘הבית היהודי’ למועצת העיר רמלה מעורר סערה ותגובות קשות בצד השמאלי של המפה הפוליטית.

במסגרת הקמפיין הופצו היום (שלישי) על שלטי חוצות ברחבי העיר, מודעות המתריעות מפני נישואי תערובת בין ערבים ליהודיות.

המודעות כוללות תמונת אשה עטויית חיג’אב ומאחוריה נרות שבת ויין קידוש.

בכיתוב שעל המודעה נאמר: “מאות מקרי התבוללות ברמלה ולאף אחד לא אכפת. מחר זו יכולה להיות הבת שלך”.

בשלט נכתב עוד: “רק בית יהודי חזק ישמור על רמלה יהודית”.

בעקבות הפרסומים על הקמפיין הודיעה מפלגת מרצ על הגשתה של עתירה לועדת הבחירות המרכזית בדרישה להסיר את הקמפיין.

יו”ר מרצ, ח”כ תמר זנדברג: “הקמפיין המביש של הבית היהודי ברמלה הוא עליית מדרגה של הפצת גזענות ושנאה. מסתבר שבימין הקרב על מי יהיה יותר קיצוני וגזען לא יפסק בקרוב. לכן הגשנו היום בקשה לוועדת הבחירות על מנת לעשות סוף לטירוף הזה ולהורות על עצירת הקמפיין”.

ממפלגת הבית היהודי נמסר בתגובה: “עמדת המפלגה בנושא התבוללות ברורה: העם היהודי צריך לשמור על צביונו הלאומי ולשמר את המסורת, הדת, התרבות והמורשת שלו. במקביל, ראוי לשמור על סגנון קמפיין מכבד”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נישואי תערובת מסכנים את המזה"ת בשואה
    17/10/2018 00:07
    דומינו ישראלי
  1. עקב נשואי תערובת יתערבבו בצבור החלוני אנשים רבים שאינם יהודים לפי ההלכה, ולא יהיה שום הכר בינם לבין החלוניים בני היהודיות, ואף יתוספו עליהם צאצאי התערובת, ואז כל אחד ואחד מבניו של הצבור העברי הלא-אורתודוקסי יעבור מהסטטוס הנוכחי של “בחזקת יהודי לפי ההלכה” לסטטוס של “ספק נכרי לפי ההלכה”.
    השנוי במעמדם של הלא-אורתודוקסים הרה אסון:
    היהודים שומרי המסורת, בגלל התגברות פחדם מנשואי תערובת של בניהם עם עברים-ספק-נכרים, ינקטו אמצעים להתבדלות (כבר עכשיו רבנים קוראים ליסד מרשם אוכלוסין פרטי, ומשלוב תוצאות סקרי דעת קהל, לרבות זה שפורסם ב”הארץ” 22.08.14, יוצא שעמדתם של רבים מאד מהמסורתיים היא כשל הדתיים, בענין ההתבוללות). האמצעים שינקטו המסורתיים והדתיים יהיו חמורים הרבה יותר משנוקטים הם היום כדי להתרחק מהצבור הלא-אורתודוקסי, ובנוסף, יחנכו מילדות להתיחס לגויים-העברים האסורים בחיתון כאל “מוקצה”, כפי שנהגו אבותינו בגולה כלפי ה”שקצים” וה”שקצות”.
    |
    הבדלות ממושכת מובילה לנכור הדדי. נכור הדדי ממושך מוביל לחסר אמון הדדי וממנו לעוינות הדדית, ובתמצית, בלשונו של מרטין לותר קינג: “אנשים בדרך כלל שונאים אחד את השני … מפני שהם מופרדים”.
    זהו מעגל שוטה. סופו הפרדה חברתית מוחלטת ללא הפרדה גיאוגרפית וללא הפרדה של מוסדות השלטון, שהיא, למעשה, הפרדה מרובת נקודות חכוך-פצוץ בין פצלי האוכלוסייה העוינים זה לזה.
    (מצבנו נפיץ בלאו הכי: ר’ ידיעה מאת אמיר אורן ב”הארץ” 11.12.12 על הערכת קהילת המודיעין של ארה”ב שמביאה דעה על “עימות פנימי” בישראל לפני שנת 2030).
    האם מתון כלכלי שיתמשך ללא סוף עקב חשש המשקיעים מפני הדרדרות למלחמת אזרחים הרסנית, לא יחליש את ישראל עד כדי “ברירת שמשון”?
    האם החשש המתמשך מ”ברירת שמשון” ע”י מדינה שכבר אין לסמוך על יציבותה הפנימית לא יביא את “הקהיליה הבינ”ל” לפרקה מנשקה הגרעיני?

  2. למדתם הכל חוץ מהמורשת שלכם
    17/10/2018 10:50
    יהודי
  3. על פי זנדברג וגבאי בנאומו על הדתה, אין צורך ביהדות, אז למה לנו מדינה יהודית? אפשר לסגור את העסק ולחזור לגלות, אם אין צורך בצביון יהודי, אז למה לחיות דווקא במדינה יהודית. אתם מצדיקים את טענת הערבים שעלינו לחזור למקומות שמהם באנו, אם הקשר בין ארץ ישראל, יהודים והתורה לא קיים, אז מה זה משנה היכן נחיה, כסילים.