פרוש: לא משתתף בגימיק • ‘דגל’: דין תורה ‘תעלול’? רח”ל

אריה ריבקינד
|
ז' חשון התשע"ט / 16.10.2018 20:33
יו”ר ‘שלומי אמונים’ דוחה במכתב אל הגאון רבי ישראל ברגר, את בקשת ‘דגל התורה’ להתדיין בבית דין על ההסכם שנחתם בין הצדדים: “כל ההליך רק לפגוע בתדמית של ישראל פרוש” • ‘דגל’: “על הזמנה מלפני שבוע בחרו להגיב רק היום. עדים לשפל: סירוב להתדיין בדין תורה”

 בירור אמת או תעלול יח”צני: במכתב ששיגר היום (שלישי) יו”ר סיעת ‘שלומי אמונים’, מאיר פרוש, אל הגאון רבי ישראל ברגר, הוא דוחה את בקשת תנועת ‘דגל התורה’ להתדיין בבית דין על ההסכם שנחתם בין שלומי אמונים ודגל התורה לפני הבחירות בשנת תשע”ד.

במכתבו מזכיר פרוש כי שיגר שישה מכתבים שונים בהם ביקש לפנות לבוררות, אולם לא נענה בחיוב.

“אין לנו ספק”, כותב מאיר פרוש, “שכל ההליך שגורמים שונים בדגל התורה מנסים לעשות בימים אלו הינו רק לפגוע במעמדו ותדמיתו של הר’ ישראל פרוש בהתמודדותו לראשות העיר ולא באמת להשיג בירור אמת בנידון”.

הוא הוסיף: “לאחר החלטת  מרנן ורבנן חברי מועצת גדולי התורה שליט”א, אנחנו לא רואים לנכון לקחת חלק בהליך התקשורתי והיחצני שלהם”.

תגובת ‘שלומי אמונים’: “בכרוז של מועצת גדולי התורה שהתפרסם היום נקבעה דעת תורה שישראל פרוש מתמודד לראשות העיר אלעד עד הנצחון בס”ד.

“באשר לפניה העכשווית לבית דין. כזכור, יותר מחצי שנה, ובמיוחד בחודש אלול, פנינו בשישה מכתבים לדגל התורה שיבואו להתדיין בבוררות – וזה לא קרה בגללם.

“הפניה אחרי שישראל פרוש החל בקמפיין, סגר עם מפעלים להדפסות, והגיע לסיכומים עם קהילות בעיר שיתמכו בו, היא תעלול יחצני וגימיק תקשורתי זול ולא מעבר לכך.

“ישראל פרוש רץ לראשות עד הניצחון בס”ד בברכת שרי התורה והחסידות שליט”א וימשיך לשרת את תושבי העיר מכל הגוונים עוד חמש שנים כראש העיר אלעד”.

סיעת ‘דגל התורה’ הגיבה על המכתב:

“בחודשים האחרונים אנו עדים לניסיון חמור להפר הסכם חתום בעיר אלעד. למרות השמועות, סירבנו להאמין כי כך יקרה.

“בשבועות האחרונים, לאחר שהתברר באופן סופי שסיעת ‘שלומי אמונים’ החליטה להפר הסכם ברור וחתום בנוגע לראשות עיריית אלעד, הוחלט בהוראת גדולי התורה להגיש צו מניעה לבית הדין נגד התמודדותו של ישראל פרוש, בניגוד להסכם.

“לצערנו, אחרי שסיעת ‘שלומי אמונים’ בחרה להתכחש להסכם, אנו עדים לשפל נוסף: סירוב להתדיין בדין תורה. ואם לא די בזו בחרו ב’שלומי אמונים’ לקרוא לדין תורה – ‘תעלול יח”צני’, רח”ל”.

לפי ‘דגל התורה’, “על ההזמנה שהוגשה כבר לפני יותר משבוע, בחרו ב’שלומי אמונים’ להגיב רק היום, אולי משום שחשבו שכשרה השעה לתעלולים יח”צניים נגד דין תורה”.

ב’דגל’ תוקפים: “לא למותר לציין את מערכת הבחירות לה אנו עדים שכוללת לדאבוננו הפעלת חוקרים פרטיים, הדלפות מגמתיות לתקשורת החילונית ואיומים חמורים מאין כמותם על רבנים חשובים שכל חטאם הוא ציות לגדולי התורה – והכל נגד מועמד האחדות שזוכה לתמיכה חסרת תקדים של כל גדולי ישראל.

“מדובר בשפל חסר תקדים בציבוריות החרדית ואנו תקווה ותפילה שהשפיות תחזור למחננו, וסיעת ‘שלומי אמונים’ תקיים את ההסכם על פי דין תורה – למרות טענתה שהיא לא יכולה לעשות זאת, כי כבר הוציאה הזמנה להפקות דפוס – ותורה לישראל פרוש להסיר מיד את מועמדותו מעוררת המחלוקת, זאת על פי דין תורה, על פי ההגיון ועל פי היושר”.

מכתב מאיר פרוש, אלעד