בנימין נתניהו ספד בכאב: “לא היה ולא יהיה כמותו, היה שלום יענק’לה”

יוסף גרינבוים
|
ז' חשון התשע"ט / 16.10.2018 19:39
המונים, ובראשם ראש הממשלה, הגיעו הערב לבית העלמין בנתניה ללוות את עו”ד יעקב וינרוט ז”ל בדרכו האחרונה • “היינו יושבים והוא היה מביא כמה ילדים ונכדים, מציג לי אותם בגאווה. ג’ינג’ים. ויינרוטים קטנים. כל כך היה גאה בהם. כעת כבה הנר, אבל הוא הפיץ אור גדול שימשיך להאיר”

ראש הממשלה נתניהו השתתף הערב (שלישי) בהלוויית פרקליטו וידידו עו”ד ד”ר יעקב וינרוט, ואף ספד לו בבית העלמין בנתניה, שם נטמן.

מסע ההלוויה יצא מביתו שברמת גן לבית העלמין, כאשר המונים – ובראשם רבנים וגדולי תורה, לצד כל צמרת המדינה, הגיעו לחלוק כבוד אחרון לפרקליט הבכיר שנפטר הלילה בגיל 71, לאחר מאבק ממושך במחלה קשה.

“הבוקר קיבלנו את הבשורה המרה, יעקב וינרוט, ידיד נפשנו, חברנו מזה 20 שנה, מהמשפטנים הגדולים שקמו במדינת ישראל, נפטר במהלך הלילה.

“שרה ואני המומים מצער ורבים בציבור הישראלי חשים שהלך מאתנו אדם גדול ואישיות מיוחדת במינה, משפטן שבמובנים מסוימים לא היה וספק אם יהיה כמותו במדינתנו,  אבל הצער הגדול ביותר הוא קודם כל אצל המשפחה”, אמר נתניהו.

“היינו יושבים במשרדו והוא היה מביא כמה ילדים וכמה נכדים, מציג לי אותם בגאווה. ג’ינג’ים. ויינרוטים קטנים. כל כך היה גאה בהם. ראיתם גם את הגאווה שלהם בו”, סיפר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף: “משפחת וינרוט עברה כל כך הרבה צער בשנה אחת, בזה אחר זה. המחלה הארורה הכריעה את הכלה, את האח, את הגיס. באנו לנחם את יעקב ואני חשבתי מה הוא חושב. הרי הוא נתון באותה קללה ארורה. אבל יעקב, עם הלב הענק שלו, הוא ידע מה אני חושב… המחלה הארורה הזו עכשיו לקחה אותו מאיתנו. אנחנו מחבקים את המשפחה, מאמצים אותה אל לבנו”.

נתניהו

נתניהו מספיד. צילום: Flash90

נתניהו הוסיף: “כעת כבה הנר, אבל הוא הפיץ אור גדול שימשיך להאיר את דרכנו. אור של אהבת ישראל, אור של חתירה לאמת, אור של רדיפת צדק. הוא התקומם נגד עוולות ונתן צדקה. הוא אף פעם לא הלך עם העדר. הערצתי את תבונתו, היה לו לב ענק. קשה לדעת מה יותר גדול אצל יעקב, הלב או המח. הוא היה ג’ינגי אמיתי – חרוץ, מתמיד, עקשן ונחרץ מאוד.

“מדינת ישראל הייתה יקרה לו מאוד. הוא תמיד רדף את אלה שעסקו בטרור האמת”, אמר ראש הממשלה. “איני חושב שנפגוש כמותו אי פעם אבל אני רואה זכות גדולה מאוד שבמהלך חיי היה לי כחבר וכאח. היה שלום יענק’לה, היה שלום יקירנו, נעמת לי מאוד, תמיד תשכון בליבנו אזכור אותך לעד”.