“מוריד הגשם”: תלמידים ורבנים התפללו לחורף גשום בשפת הכינרת

הרב הראשי לצפת קיים תפילה מרגשת עם תלמידי בית ספר האר"י מצפת - לשנה גשומה, בליווי שופרות • הרב שמואל אליהו: "אנחנו מתפללים שישמע הקדוש ברוך הוא את תפילתנו ברצון"
יוסף גרינבוים
ז' חשון התשע"ט / 16.10.2018 18:49

היום (שלישי), ז’ בחשון – היום בו החלו התפילות להורדת גשמים – הגיעו כ- 300 תלמידים מבית ספר האר”י בצפת, רבה הראשי של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, רבנים ואישי ציבור, לחוף מפרץ אמנון של איגוד ערים כינרת – לתפילת “מוריד הגשם” למען שנה גשומה.

בנוסף לתפילה קיימו פעילות לימודית חווייתית לאורך ‘שביל סובב כינרת’ ובחוף מפרץ אמנון, לרבות דגימת איכות מי הכינרת, הסבר על הצמחייה, בעלי החיים באגם וכדומה.

בצהריי היום הצטרף לפעילות הרב הראשי לצפת, יחד עם מורים מבית הספר, וקיים תפילה מרגשת לשנה גשומה בליווי שופרות.

“הפעם האחרונה שעשינו תפילה שכזו היתה לפני 16 שנים, לפני חורף 2002/3, שהגיע לאחר מספר שנות בצורת שהכינרת היתה בשיא השפל ולשמחתנו לאחר מכן, חווינו חורף סוער עם גשמים רבים וכמויות גשמים שלא נמדדו עשרות שנים. כשבורא עולם מרעיף שפע, הוא מביא ברכה עד בלי די”, ציין רב בית ספר האר”י בצפת, דוב סנדמן.

הרב שמואל אליהו אמר: “אנחנו מתפללים שישמע הקדוש ברוך הוא את תפילתנו ברצון. אנחנו צריכים להתפלל מכל הלב והנשמה, כי בברז בבית אמנם יש מים, אבל המים של הכינרת הם המים של העם – ואם אין מים בכינרת הטבע מתייבש, בעלי חיים צמאים ויש פחות חיים. אנחנו מבקשים מים מהקדוש ברוך הוא. אבא תן מים, תן חיים, תן ברכה, אנא ה’ הצליחה נא”.

במהלך האירוע אמרו התלמידים: “עם ישראל זקוק לישועה, אנחנו לאחר 6 שנים שחונות ללא גשם אמיתי והכינרת צמאה לגשם. נקווה שתפילת ‘מוריד הגשם’ תענה ברצון ויהיה לנו חורף גשום במיוחד והכינרת שלנו תשוב ותתמלא”.

מרשות הכינרת נמסר, כי ברשות ובאיגוד ערים כינרת מברכים על כל יוזמה ופעילות סביב הכינרת ולמענה: “התלמידים סיירו לאורך שביל סובב כינרת והתנסו בפעילות של חוקי אגמים ליום אחד. לאחר מכן, קיימו תפילה מרגשת בליווי שופרות לשנה גשומה. כולנו מתפללים לחורף גשום שימלא את האגם הלאומי וכלל מקורות המים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות