“יענקל’ה, כמה אהבת את התורה”, ספד הגרב”ד פוברסקי לעו”ד וינרוט

יוסף גרינבוים
|
ז' חשון התשע"ט / 16.10.2018 17:15
תורה וגדולה בהלוויתו של עו”ד הרב יעקב וינרוט ז”ל: הגר”ח קנייבסקי, הגרב”ד פוברסקי, ראש הממשלה, שרת המשפטים, השר אריה דרעי, רבנים, אישי ציבור, ראשי המשק, ובכירי מערכת המשפט – מלווים את בכיר הפרקליטים למנוחות.

עורך הדין הרב יעקב וינרוט ז”ל, שנפטר הלילה (שלישי) לאחר מאבק ממושך במחלה קשה – מובא למנוחות.

בהלווייתו שיוצאת מביתו ברחוב יונה 23 ברמת גן – שם נישאים ההספדים – משתתפים הגר”ח קנייבסקי, הגרב”ד פוברסקי,  ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת המשפטים איילת שקד, השר אריה דרעי, רבנים, אישי ציבור, ראשי המשק,  ובכירי מערכת המשפט.

ראש ישיבת פוניבז’ הגרב”ד פוברסקי, שלמד עמו בחברותא עשרות שנים, אמר:  “יענקל’ה, כמה אהבת את התורה. היה יחיד בדורו. הוא רצה אמת, רק אהב את האמת, לעשות משפט, לעשות חסד. לאן לקח אותו הקב”ה? לכיסא הכבוד. הוא למעלה שש ושמח, נקי וצדיק. יש צדיק גדול ויש נקי. איזו גדלות”.

הבן, הרב יחיאל ויינרוט, ספד: “סליחה אבא היקר, סליחה מכל הנוכחים שההספד יהיה קצר. אני פשוט מתקשה למצוא את המילים שיכולות להכיל את גודל הדמות, את המשמעות, את המראות שחולפים בלי סדר.

“התפקיד של כל אחד בעולם הוא לשאוף להגיע להשגות גבוהות, לשאוף למעלה. מצד שני, לא לשכוח לראות את הזולת, את השיתוף. לשלב את שני אלה. זה התיאור הכי מתאים לך אבא. כשהכל התחיל אמרת כמה פעמים שאתה לא כל כך חושש מהמוות עצמו. אתה חושש שהמחלה תיטול ממך צלם אנוש. אני רוצה להגיד לך אבא שלא רק שלא לקח ממך צלם אנוש, זה הכפיל אותו פי כמה וכמה. כולנו זכינו לראות מהי רגישות לזולת במצבים הכי קשים”.

הבן, דובי וינרוט, ספד: “חיינו לצד השראה בעולם שכולו חסד אמת וצדקה. אדם ענק נפטר היום, לא אדם רגיל. לאבא היו הרבה צרות של חסד שהוא לוקח איתו. עלה למעלה סניגור ענק ממדים. אם הייתי צריך לבחור הייתי בוחר בכך.

“אמר כל הזמן: איך הילדים שלך יזכרו אותי? רזה ולא זז? ואמרתי: יזכרו שלא משנה כמה אתה סובל, אין תירוצים. אתה ממשיך ולומד ועובד עד הסוף”.

רבה של תל אביב יפו, הגרי”מ לאו ספד: “לפני שנים רבות נכנס בחור בן 17 לביתו של חמי, הרב יצחק פרנקל זצ”ל, בשכונת פלורנטין. בא כבחור בפוניבז’ להיבחן על שולחן ערוך לקבל הסמכה לרבנות. הרב פרנקל היה יושב עם צעירים כאלה חצי שעה-שעה.

“הם ישבו בחדר הספרים שלוש שעות. אחרי זה הצעיר הזה יצא וחמותי הרבנית שאלה את הרב: ‘יצחק, מה זה היה כל כך הרבה זמן ישבת עם הבחורצ’יק הזה?’. הוא אמר לה: ‘תרשמי בפנייך, מהחדר הזה יצא גאון אמיתי’.

“כולם יודעים על יעקב וינרוט הפרקליט הגדול, אבל לא רבים יודעים על החברותא של ראש ישיבת פוניבז’, ופחות יודעים על יעקב וינרוט כנותן בסתר למוסדות וארגונים. קשה לדעת מה קדם למה: המוח המזהיר שאין שני לו או הלב האדיר שהיה חנון ורחום. יעקב וינרוט היה צדיק ואדם גדול”.