“לפעול אך ורק עבור אגודת ישראל”: האדמו”רים יצאו ב’קריאת קודש’

יוסף גרינבוים
|
ז' חשון התשע"ט / 16.10.2018 11:52
‘המודיע’ ו’המבשר’ פרסמו הבוקר את ‘קריאת הקודש’ של חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל עבור רשימות ‘אגודת ישראל’ ומועמדיה בבחירות: “ולא להיות פורש מן הציבור, חלילה”

הבוקר (שלישי) פורסמה ב’המודיע’ ו’המבשר’ – ביטאוני מפלגת אגודת ישראל – ‘קריאת קודש’ של חברי מועצת גדולי התורה של אגו”י, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות.

ב’קריאת הקודש’ נאמר:

“אחר שלצערנו ולדאבון לבנו, יש בכל עיר ועיר ניסיונות לפרוץ בחומת השבת ולפגוע בחומת הדת והיהדות; ולאידך, יש לשמחתנו, בכל עיר ועיר צרכים ליהדות הנאמנה, בתי כנסיות ובתי מדרשות, מקוואות טהרה מוסדות חינוך וצרכי יחידים – ומחובים שתהיה בהם נציגות ראויה אשר תעמוד על משמר קודשי ישראל ותעשה מלאכת שמים נאמנה.

“אשר על כן, באנו בזה בקריאה נאמנה והננו מגלים דעתנו, דעת תורה, שעל כל אחד ואחד במקום מגוריו להצביע וגם לפעול ולהגביר פעלים וחיילים אך ורק עבור רשימת ‘אגודת ישראל’ – אות ג’, או עבור כל מסגרת ש’אגודת ישראל’ משולבת בה בכל עיר ועיר”.

קריאת קודש, אגודת ישראל

באדיבות המצלם

האדמו”רים קוראים להצביע לראשות העיר עבור המועמד מטעם ‘אגודת ישראל’ – ומפרטים: “ובהדגש בירושלים עיר הקודש, עבור הרב יוסף דייטש; ועבור הרב מאיר רובינשטיין – בביתר; הרב ישראל פרוש – באלעד; הרב אליהו גפני – בעמנואל והרב נחמן גלבך – בצפת, ולא להיות פורש מן הציבור, חלילה”.

על הערים בהן אין מועמד של אגו”י כותבים האדמורים: “בערים שבהן אין מועמד מטעם אגודת ישראל, יצביע כל אחד לראשות העירייה כפי הוראת רבותיו”.

על קריאת הקודש חתמו: האדמו”ר מגור, האדמו”ר מבעלזא, האדמו”ר מויז’ניץ, האדמו”ר מצאנז, האדמו”ר מסלונים, האדמו”ר מבאיאן, האדמו”ר מביאלה, האדמו”ר הרמ”מ מויז’ניץ, האדמו”ר ממודז’יץ והאדמו”ר מסאדיגורה.

קריאת קודש, אגודת ישראל