פרקליטו של ראש הממשלה, עו”ד יעקב וינרוט ז”ל, נפטר בגיל 71

עו"ד יעקב ינרוט ז"ל, מבכירי עורכי הדין בישראל, הלך לעולמו בגיל 71, לאחר מאבק ממושך במחלה קשה • וינרוט ייצג בשנים האחרונות את ראש הממשלה נתניהו ורעייתו, שספדו לו: "אובדן גדול לעולם המשפט הישראלי, מופלא באישיותו ובחוכמתו" • הלוויתו: ב-18:15 בבית העלמין בנתניה
יוסף גרינבוים
ז' חשון התשע"ט / 16.10.2018 10:00

עורך הדין הבכיר, פרקליטם של בני הזוג נתניהו, יעקב וינרוט ז”ל, הלך הלילה (שלישי) לעולמו, בגיל 71, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

‏ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם הודעה:

“רעייתי ואני המומים מצער על פטירתו של יקירנו עו״ד יעקב וינרוט ז״ל. יעקב היה מופלא באישיותו, בחוכמתו, בחריפות שכלו, בתחושת הצדק שלו ובנאמנותו לעמו. זהו אובדן גדול למשפחתו, למכריו ומוקיריו, וזהו אובדן גדול לעולם המשפט הישראלי. ‏אנו מחבקים את ג׳יזל ואת כל בני משפחת וינרוט היקרים לנו כמשפחתנו. יהי זכרו ברוך”.

הלוויתו תערך היום בשעה 18:15 בבית העלמין בנתניה. התכנסות והספדים יתקיימו בביתו בכתובת יונה 23 רמת גן בשעה 16:15.

וינרוט נולד ב-1947 באנסבך שבגרמניה להורים יוצאי פולין.

בהיותו בן שנתיים, עלה עם משפחתו לישראל שהתיישבה בנתניה. בנערותו למד בישיבת היישוב החדש בתל אביב, ובגיל 18, כשסיים את לימודיו בישיבה, המשיך ללמוד בישיבת פוניבז’ בבני ברק, ולאחר מכן המשיך ללמוד בישיבת מיר בירושלים. הוא הוסמך לרבנות על ידי ראשי ישיבת פוניבז’, הרב שמואל רוזובסקי והרב דוד פוברסקי, וכן על ידי הרב בצלאל ז’ולטי, רבה הראשי של ירושלים. לאחר מכן שירת בנח”ל בשירות סדיר, ובמילואים שירת בפרקליטות הצבאית.

למד בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, וקיבל בה תואר ראשון בהצטיינות יתרה, תואר שני בהצטיינות יתרה ותואר דוקטור. עבודת הדוקטורט שכתב בנושא “דין המורדת” עסקה בין היתר בהפעלת מנגנונים יצירתיים של כפיית גט שלא יהפכו את הגט לגט מעושה וממילא פסול. ההצעה לחוק שבסוף עבודת הדוקטורט, הפכה לחוק בכנסת שהתקבל על דעתם של פוסקי הלכה, שיפר את מצבן של עגונות וזכה לכינוי “חוק וינרוט”. עבודת הדוקטורט נכתבה על בסיס טיעון של וינרוט בבית הדין הרבני הגדול לערעורים, ולשם כתיבתה זנח עבודת דוקטורט אחרת, אותה עמד לסיים, בדיני חברות.

בשנת 1972 הקים משרד עורכי דין שבו היה פעיל עד יום מותו. עשרות שנים שימש וינרוט כמרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, והוא אף הרצה בבית הספר לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב.

וינרוט הוא ליטיגטור בתחומי צווארון לבן ובתחום הליטיגציה האזרחית. ייצג רבים מהצמרת הפוליטית מכל גוני הקשת. ייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשלל פרשיות כמו “פרשת בר-און חברון”, ב”פרשת עמדי”, ובפרשיות תיק 1000 ותיק 2000, וכן בנושא תחקיר הצוללות; את רפאל איתן (“רפול”), את השר מאיר שטרית, את נשיא המדינה עזר ויצמן, את השר צחי הנגבי, את השר אביגדור ליברמן, ורבים אחרים.

וינרוט התפרסם כמי שלוקח תיקים בלי קשר לתפיסתו הפוליטית. ייצג את מרגלית הר שפי בבית המשפט העליון והיה בין עורכי הדין שייצגו כמה מנאשמי המחתרת היהודית ב-1984-1985. במסגרת ייצוג זה הוא נשא את מה שכונה לימים “נאום המחתרת”. מן הצד השני של הקשת הפוליטית, ייצג וינרוט את סאלח טריף, אחמד טיבי ואחרים.

לווינרוט הוצע ב-1991 לכהן בבית המשפט העליון, אך הוא סירב. היה חבר בוועדות רבות, בהן ועדת טל לנושא גיוסם של בני הישיבות וועדת עברי שעסקה בנושא השירות האזרחי. התנדב לשמש כנציגה של ועדת הרבנים לענייני תקשורת למשא ומתן עם חברות הסלולר שהובילה לשיווקו של סלולרי כשר.

ב-31 בדצמבר 2009 הוגש נגדו כתב אישום בחשד לעבירות של מתן שוחד והלבנת הון. ב-31 באוקטובר 2011 זוכה בבית המשפט המחוזי מכל ההאשמות נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות