שוב תקלות: רכבת מנתב”ג לי-ם עם 150 נוסעים נתקעה בתוך מנהרה

חיים טוויל
|
ז' חשון התשע"ט / 15.10.2018 21:29
התקלה התרחשה זמן קצר אחרי צאת הרכבת מהתחנה: קטר נשלח לחלץ אותה • נשלחו מסרונים אישיים לנוסעים ברכבת, שבה מתואר אופי התקלה • לנוסעים חולקו גם חטיפים ובקבוקי מים

נקמתה של השבת? התקלות ברכבת החדשה מירושלים נמשכות: ברכבת שעשתה את דרכה מנתב”ג לתחנת ירושלים נבון התגלתה הערב (שני) תקלה בקטר, מעט אחרי תחנת נתב”ג.

כתוצאה מהתקלה, כ-150 נוסעים וכ-5 אנשי צוות נתקעו במהלך הנסיעה בתוך אחת המנהרות.

מרכבת ישראל נמסר, כי נשלחו מסרונים אישיים לנוסעים ברכבת, שבה מתואר אופי התקלה. כמו כן חולקו להם חטיפים ובקבוקי מים.

עוד נמסר כי במסגרת הניסיון לפתור את התקלה, קטר שנמצא בכוננות הוקפץ כדי לגרור את הרכבת התקועה. עם הגעת הקטר הוא התחבר אל הרכבת וגרר אותה בחזרה לנתב”ג.

רכבת אחרת יצאה לתחנת ירושלים-נבון לטובת המשך הנסיעה.

אתמול התרחשו שלוש תקלות בקו הרכבת החדש.  הרכבות שהיו אמורות לצאת ב-7:00 וב-9:02 בוטלו. בנוסף מכשירי קריאת כרטיס ה’רב-קו’ והמדרגות הנעות לא פעלו במשך כשעתיים.

תקלה במסוט – רכיב של מערכת האיתות, שמאפשר העברה של רכבת ממסילה אחת לאחרת, גרמה לביטול הרכבת של 9:02 מירושלים.

כתוצא מכך בוטלה גם הרכבת של 9:31 שיוצאת מנמל התעופה בן גוריון.

תגובת רכבת ישראל לתקלה הראשונה הייתה: “עקב תקלה ברכבת, בוטלה הרכבת של שעה 7:00 מירושלים. הנוסעים קיבלו מענה מהרכבת שיצאה לאחר מכן”.

התגובה לתקלה השלישית: “הורדנו את החשמל ועצרנו את תנועת הרכבות בזמן שטכנאים נמצאים שם לתיקון תקלה”.

יו״ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת איתן כבל, אמר בתגובה לרצף התקלות של קו רכבת ירושלים-תל אביב: “בכל יום שעובר אנחנו מבינים שהרכבת לירושלים היא פארסת בחירות ולא יותר. נתניהו וכץ העדיפו תמונת יח״צ במדרגות הנעות על חשבון חיי אדם ובטיחותם של הנוסעים. הפרויקט הזה הוא אחד הכשלים הכי גדולים של השנים האחרונות. ועדת הכלכלה תכנס דיון חירום בנושא – גורמי המקצוע יהיו חייבים לתת תשובות”.