אדלשטיין מזהיר: “לא לנאום נאומים קיצוניים. לא נהפוך לשוק ולקרקס”

אריה ריבקינד
|
ו' חשון התשע"ט / 15.10.2018 16:57
מליאת הכנסת התכנסה אחר הצהרים לדיון חגיגי עם פתיחת כנס החורף • יו”ר הכנסת: “זה לא הזמן להציף את מזכירות הכנסת בהצעות חוק פופוליסטיות. אני יודע איך זה עובד ‘בדרך כלל’ אבל במשמרת שלי לא אתן לזה יד”

מליאת הכנסת התכנסה אחר הצהרים (שני) לדיון חגיגי עם פתיחת כנס החורף של הכנסת.

את הדיון פתח יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין. הוא התייחס לעובדה שמדובר במושב האחרון של הכנסת הנוכחית. “העובדה שמדובר במושב האחרון לפני הבחירות לא מעניינת את המובטלים, את הנכים, את תושבי הדרום או את כל מי שזקוק שנפעל עבורו במלוא הרצינות”.

הוא הבהיר: “זה לא הזמן להציף את מזכירות הכנסת בהצעות חוק פופוליסטיות או לנאום נאומים קיצוניים על דוכן המליאה רק כדי להשיג כותרות. אני יודע איך זה עובד ‘בדרך כלל’ אבל במשמרת שלי לא אתן לזה יד. הכנסת לא תהפוך לשוק ולא לקרקס. אם ועדת האתיקה תצטרך לעבוד שעות נוספות – היא תעבוד.

“ככל שזה תלוי בי, הכנסת העשרים תמלא את האחריות שלה כלפי העם בישראל, במושב האחרון כמו בראשון”, הצהיר אדלשטיין.

בנאומו התייחס אדלשטיין גם לבחירות לרשויות המקומיות, וקרא למתמודדים והמעורבים להפסיק את הקמפיינים הכוללים הסתה.

“ביקרתי בסוף השבוע באחת מערי הנגב ונפרשה בפניי תמונה מזעזעת. תמונות של נשים מועמדות שמושחתות, סרטונים מסיתים נגד חרדים, ערבים אזרחי ישראל ועולים חדשים. אני קורא לכם מכאן די להסתה. זכרו שבשלושים ואחד לאוקטובר, אחרי נעילת הקלפיות, כולנו נישאר כאן ואף אחד לא ייעלם מהעיר. נהלו מערכת בחירות נקייה, חיובית, שתכבד אתכם ותכבד את ציבור הבוחרים שלכם”.