יאיר לפיד: ‘מועצת גדולי התורה – הם הבוסים האמיתיים של הממשלה”

יו"ר מפלגת יש עתיד בפתח ישיבת סיעתו: "החרדים מפחדים. יש הזדמנות להעביר את חוק הגיוס כלשונו" • "השיקול היחיד של נתניהו הוא פוליטיקה. אין שום דיון ערכי. אין שום דיון על מה טוב למדינה"
אריה ריבקינד
ו' חשון התשע"ט / 15.10.2018 14:41

יו”ר מפלגת יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, נשא היום (שני) דברים בפתח ישיבת סיעתו בכנסת.

בנושא חוק הגיוס אמר לפיד: “אתמול אמורה הייתה להתקיים ישיבה של ראשי הקואליציה. היא בוטלה. ההסבר לביטול היה שאין טעם לכנס את ראשי הקואליציה כל עוד מועצת גדולי התורה לא החליטה על עמדתה לגבי חוק הגיוס. הממשלה אפילו לא העמידה פנים שהיא מחליטה על משהו. היא חיכתה לבוסים האמיתיים שלה”.

לפיד קרא לממשלה לאשר את חוק הגיוס: “אין שום סיבה לחכות. החרדים מפחדים. יש פה הזדמנות. את חוק הגיוס אפשר להעביר כלשונו. אסור לשנות בו אף מילה. שר הביטחון התחייב על זה לצה”ל, לרמטכ”ל, לציבור הישראלי. אף מילה. זה חוק טוב, ונכון. הרבה יותר חרדים יתגייסו. הרבה יותר חרדים ייצאו לשוק העבודה”.

לפיד תקף את ראש הממשלה: “השיקול היחיד שלו הוא פוליטיקה. אין שום דיון ערכי. אין שום דיון על מה טוב למדינה. אין שום עקרונות שהממשלה הזו מוכנה להילחם עליהם. הם עסוקים רק בקואליציה הזו, בקואליציה הבאה, בשותפים, איך להישאר בכיסאות. הם כל כך עסוקים בזה, הם כל כך עסוקים בעצמם ובהישרדות הפוליטית שלהם, ששום דבר כבר לא עובד”.

ח”כ לפיד התייחס לנושאים מדיניים וביטחוניים ואמר: “הרוסים הולכים לנו על הראש בסוריה. יחיא סינוואר הולך לנו על הראש בעזה. הקבינט הפך לגנון שבו נתניהו איבד שליטה על השרים. הגירעון בתקציב פתאום זינק. הדבר היחיד שהם ממשיכים לעבוד בו במרץ זה לסכסך ולפלג ולהסית ולנסות לגרום לנו לשנוא ולכעוס אחד על השני”.

לפיד קרא ללכת לבחירות: “הגיע הזמן לבחירות. יש עתיד מוכנה לבחירות. אני מוכן לבחירות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ניר
    15/10/2018 18:59
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אני מוכן לבחירות…כסף של האמא שלך

  2. גיוס חרדים
    17/10/2018 08:46
    דוד
  3. לפיד בכלל לא יכול לדבר על גיוס חרדים בזמן שהוא התחמק משירות צבאי , מושחתים סיסמת יש עתיד , מי שמושחת צועק על אחרים מושחתים נמאסתם ,