“התיק מטויח” • רצח תאיר ראדה: גילויים חדשים יובילו למשפט חוזר?

לאור הפרסום על גילויים חדשים בתיק הרצח של תאיר ראדה ע"ה, עשוי רומן זדורוב, שהורשע ברצח, לדרוש משפט חוזר • עורך דינו קרא לחקור את א.ק. תחת אזהרה • פרקליטה של א.ק: "היא עברה סבל - אין קשר בינה לבין הרצח" • הפרקליטות: "הפרשה נחקרה ביסודיות בשעתו ולא נמצא בה ממש"
חיים טוויל
ז' חשון התשע"ט / 16.10.2018 00:51

עו”ד ירום הלוי, המייצג את רומן זדורוב שהורשע ברצח תאיר ראדה ע”ה ויושב בכלא, טען היום (שני) כי קיימות הוכחות חדשות, לפיהן צעירה בשם א.ק. היא הרוצחת ולא מרשו.

לאור ההתפתחות בפרשה, צפוי עורך הדין להגיש בקרוב בקשה למשפט חוזר.

האם הוא יצליח לגייס את מערכת המשפט ולשנות את פסק הדין שקבע כי מרשו הוא הרוצח של תאיר?

“יש ראיות שהצירוף שלהן הוא מעל ומעבר לנדרש כדי להרשיע מישהו ברצח במדינת ישראל. לא אכפת לי אם הייתה בריאה או חולת נפש או באיזה התקף פסיכוטי – אבל אדם אחר, שהוא לא רומן, רצח את תאיר”, אמר בריאיון שהעניק לתוכנית ‘קלמן ליברמן’ בכאן רשת ב’.

הבוקר נחשף ב’ידיעות אחרונות’, כי פרטים חדשים בתיק מצביעים על א.ק. כמי שאחראית לרצח – בהם עדות חדשה שנמסרה ביום ראשון במשטרה ומסמכים שונים המצביעים על מעורבות.

“מה שאני יכול להגיד זה שא.ק. חייבת להיחקר שוב, ותחת אזהרה”, הדגיש עו”ד הלוי. “א.ק. התוודתה בפני שלושה אנשים שונים, שלא מכירים אחד את השני, שרצחה את תאיר ואני אומר באחריות שיש עוד עשרות ראיות. הפרקליטות היא לא אלוקים, כל התיק הזה מטויח. בית המשפט העליון טעה טעות איומה”.

פרקליטה של א.ק,, עו”ד דניאל חקלאי, התייחס היום בתכניתה של אילה חסון ב-103fm לפרסום ב’ידיעות אחרונות’: “אין קשר בין א.ק לרצח הזה, וצר לי ששמה עולה שוב ושוב בפרשה”.

לדבריו, זה ניסיון נוסף להטיל ספק על החשד בזדורוב או להסיט את האש כלפי מרשתו. “לצערנו התחוללה טרגדיה, והעליהום כלפי א.ק. דירדר את מצבה הנפשי. א.ק מתמודדת עם מחלת הסכיזופרניה, והקשר שלה עם בן הזוג לשעבר היה קשר רע והרסני. התלונה מטעמו הייתה כוזבת והחשד כלפיה נשלל”.

כשנשאל מי מממן את עורכי הדין של זדורוב והעתירות שלו לאורך השנים – השיב: “איני יודע, אך זכותו של זדורוב לטעון לחפותו. תחילה הוא הוצג על ידי הסניגוריה הציבורית ואחרי פסק דין מקיף שהותיר גם סימני שאלה, ביקש משפט חוזר במידה ויביא נימוקים ראויים. בכל מקרה, אשמתו של זדורוב הוכחה מעל לכל ספק סביר”.

מהפרקליטות נמסר בתגובה לפרסום ב’ידיעות אחרונות’: “בניגוד לפרסומים בנוגע לגילויים חדשים כביכול בפרשת רצח תאיר ראדה נבהיר כי פרשת א.ק. נחקרה ביסודיות בשעתו, ולא נמצא בה ממש. מבלי להתייחס לגופן של חקירות שבוצעו, נציין כי כל דיווח בהקשר זה נבדק, לרבות דיווחים על התוודויות של א.ק כמו גם של אחרים, וכי אמיתות הגירסה לגבי מעורבותה ברצח נשללה.

“יחד עם זאת נקבע גם שאין אפשרות לשלול כי א.ק. סיפרה לגורמים שונים כי היא הרוצחת, וזאת נוכח מחלת נפש ממנה סבלה. בהקשר זה נציין כי לא נמצא – גם כיום – כל ממצא חדש שמלמד על אמיתות הדברים.

נציין כי במהלך השנים היו מספר גורמים הסובלים ממחלת נפש ש’התוודו’ על הרצח, אחד מהם אפילו הגיע בשעתו לבית משפחת ראדה. רשויות האכיפה תמשכנה לפעול לבדיקת כל דיווח או טענה שיעלו בהקשר זה, כפי שעשתה עד היום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם עורך הדין לא היה ב ט ו ח
    16/10/2018 23:50
    אנה
  1. בחפותו של זדורוב,הוא לא היה נלחם ככה.יכול להרוויח כסף על תיקים אחרים..