“זה מה יש!”: אלו התירוצים ששמעו אנשי מס הכנסה שבאו לשוק הכרמל

ססגוניותו של השוק אפיינה גם את ססגוניות התירוצים שנשמעו מפי הסוחרים • בעל מעדניית בשר, שלא רשם את הכנסותיו מקניית ביקורת: "ביום שישי בשעה כזו אני כבר אחרי שתיה, אז אולי שתיתי..."
שייע קליין
ו' חשון התשע"ט / 15.10.2018 16:20

בודקי מס הכנסה בתל אביב הגיעו לביקורת ניהול ספרים בשוק הכרמל וגילו כי ססגוניותו של השוק אפיינה גם את ססגוניות התירוצים שנשמעו מפי הסוחרים.

בעל מעדניית בשר, שלא רשם את הכנסותיו מקניית ביקורת מוקדמת, אמר למבקרים: “ביום שישי בשעה כזו אני כבר אחרי שתיה, אז אולי שתיתי…”

בעל דוכן למיצים טבעיים שבקופתו נמצאו 260 שקלים שלא נרשמו – טען: “אני רושם הכל בסוף כל יום, ביום חמישי ביקשתי יחד עם רואה החשבון אישור על כך, מקווה שיאשרו”.

לעומתו בתצפית שנערכה לבעל דוכן מיצים אחר, נראה כי כל ההכנסות מוכנסות לקופסה ללא כל תיעוד. תשובתו של בעל הדוכן: “גברת זה מה יש! אני לא בעל העסק וזה מה יש פה”.

גם בעל מאפייה נראה כשהוא מכניס את הכנסותיו למגירה לבנה עלומה מתחת לקופה. ההסבר שלו היה: “בימי שישי בלחץ אנחנו מקלידים כמה קניות ביחד…”

המקרים הללו ארעו, כאמור, במהלך מבצע ביקורת של מס הכנסה שהתמקד בשוק הכרמל ובאזור צפון תל-אביב.

המבצע כלל 168 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 16% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין.

מבקרי מס הכנסה סיימו את יום הביקורת בבתי עסק בצפון תל-אביב. תשובתו המוזרה של בעל משרד עורכי דין, שלחשבון הבנק שלו נעשתה העברה בנקאית בסך של 5,850 שקלים שלא תועדו בספרי המשרד, היתה: “זה כנראה היה בתקופת החגים וזו תקופה שלא עבדנו…”

בעל מסעדה בצפון תל-אביב אמר למבקרים שחשב שהמלצר רשם בקופה ולא בדק כי אין לו התערבות במה שקורה בקופה – כשעומת עם הכנסות בסך כ-1,000 שקלים במזומן שלא נרשמו.

ובעל קיוסק עם אינסטינקט ידני במיוחד, שהכניס תשלום שקיבל היישר לכיסו, טען: “מתוך אינסטינקט הכנסתי את היד לכיס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה גם חילונים מעלימים מס ?
    09/11/2018 15:09
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חשבתי שרק חרדים מעלימים מס
    החרדים האלה ……..