“שיהיה לכם את האומץ לחתוך!” • 24 דיינים חדשים הושבעו לתפקידם

הטקס החגיגי נערך הבוקר בבית הנשיא בירושלים • ריבלין: "שחלילה לא יתחלל שם שמים על ידכם" • הגר"ד לאו: "יש לעזור לאנשים להציל את עצמם מעצמם" • הראשל"צ: "כשאכפת לנו ואנחנו מתאמצים, אנחנו רואים שכוחא דהיתירא עדיף"
יוסף גרינבוים
ו' חשון התשע"ט / 15.10.2018 11:49

בבית נשיא המדינה נערך הבוקר (שני) טקס השבעתם של 24 הדיינים החדשים, בהשתתפות נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשיא בית הדין הרבני הגדול הגר”ד לאו, ראשל”צ הגר”י יוסף, שרת המשפטים איילת שקד, שר התשתיות הלאומיות ד”ר יובל שטייניץ, ח”כ יואב בן צור, ואורחים נוספים.

הנשיא ריבלין אמר בטקס: “אני רוצה לשלוח רפואה שלמה מכל ליבי לשר דוד אזולאי, מיחידה הסגולה של הבית הזה שאנו כולנו נושאים תפילה להחלמתו. יום כניסתם של דיינים חדשים לבתי הדין הוא יום שמחה עבור כולנו – בעלי הדין, הדיינים העמלים שנים להיות ראויים לתפקיד, עבור המשפחות התומכות.

הנשיא הוסיף: “דיינים יקרים, תפקידכם הוא לשפוט בצדק, ביושר ועל פי ההלכה ושחלילה לא יתחלל שם שמים על ידכם, עליכם לקדש שם שמים”.

נשיא בית הדין הרבני הגדול, הגר”ד לאו אמר: ״על הדיינים מוטל לשפוט משפט צדק ויחד עם זאת לחשוב כל אחד כאילו היה בן שלכם, כל זאת כמובן רק על פי ההלכה המסורה מדור לדור”.

הוא הוסיף: “יותר מפעם אחת הרגשתי שאני יושב בבית הדין בתחושה שיש לעזור לאנשים להציל את עצמם מעצמם. אנשים לעיתים פוגעים באנשים היקרים להם מכל, ותפקידם של הדיינים הוא לנסות ולראות מעבר, כדי לעזור להם לצאת מבית הדין באופן שבו הם קיבלו את הדבר הטוב והנכון ביותר עבורם. זו המחויבות שלנו”, הוסיף הרב לאו.

על רקע המחלוקת עם משרד הדתות על שיבוץ הדיינים בבתי הדין, אמר הרב הראשי: “אני מקווה שכל מלאכת השיבוצים תסתיים במהרה, כל יום של עיכוב הוא עינוי דין”.

הראשל”צ הגר”י יוסף אמר בטקס: “חברי ועדת המינויים לדיינים צריכים לדעת שלא רק מה שהמועמד למד חשוב, אלא המסירות של האדם, האכפתיות שלו. הדיינים, כשבאה אצלם אשה עגונה, יחשבו שזו אחותם, ושיהיה לכם האומץ לחתוך! לא למשוך דברים. המשיכה היא עינוי דין, דבר גרוע מאוד. כשאכפת לנו ואנחנו מתאמצים, אנחנו רואים שכוחא דהיתירא עדיף”.

הראשל”צ הוסיף: “רוצה לנצל את ההזדמנות ולבקש משר האוצר להוסיף עוד תקנים. מספר השופטים מקום המדינה ועד היום עלה במאות אחוזים ואצל הדיינים זה לא כך. יש להשוות את התנאים. הציבור גדל, הבעיות גדלו צריכים עוד ועוד תקנים”.

יו”ר הועדה למינוי דיינים השר שטייניץ אמר: “הועדה כולה פעלה בצורה בלתי רגילה והתוצאה לפניכם – כמותית ואיכותית. כמו ששרת המשפטים הצליחה בעזרת מינוייה לחזק את מערכת המשפט ולחזק את אמון הציבור בה, אני מקווה שכך עלה בידי בעזרת כולכם שהמינויים בבתי הדין יחזקו את בתי הדין ואמון הציבור בהם”.

הדיינים שמונו הם: הרב אליהו אוריאל, הרב אמיתי גרשום אביגדור, הרב בוגרד אפרים, הרב בוקשפן צבי, הרב גודיס דניאל, הרב דומב שמואל, הרב הייזלר נפתלי צבי, הרב הרוש אברהם, הרב ווגל בצלאל, הרב וקנין חיים, הרב זאדע משה, הרב זן בר איתן, הרב חביב משה, הרב טופיק בן ציון, הרב לוי יצחק, הרב מונדשטיין פנחס, הרב מכמן עודד, הרב נבון ירון, הרב נשר נחמיה, הרב עמאר אליהו, הרב ציוני בן ציון, הרב צרור שלמה, הרב שור משה שלום והרב שרעבי יעקב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בית המטבחיים ולא בית הדין
    15/10/2018 12:49
    עובדיה
  1. בית שאורסים בו דורות לא עושים את המוטל עליהם למנוע ארס וחורבן