‘המועצת’ של אגו”י דנה על הגיוס וקבעה: ‘לא מפרקים את הממשלה’

מועצת גדולי התורה של אגו"י התכנסה הערב למשך כשעתיים כדי להכריע על חוק הגיוס: האדמו״רים החליטו לדרוש מספר תיקונים בנוסח הצעת חוק הגיוס, אולם לא להפיל הממשלה • על הצבעת ח"כי סיעת אגו״י יחליטו חברי 'המועצת' בהחלטה נפרדת • האם אביגדור ליברמן ייענה לשינויים?
אריה ריבקינד
ה' חשון התשע"ט / 14.10.2018 20:00

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל התכנסה הערב (ראשון) למשך יותר משעתיים ברחוב שומר הכותל בירושלים כדי להכריע על חוק הגיוס.

בכינוס המועצת השתתפו האדמו”רים מגור, ויז’ניץ, צאנז, סלונים, באיאן, בעלזא, ביאלה, סערט ויז’ניץ, מודז’יץ וסדיגורה.

גורם בכיר באגודת ישראל אמר לחרדים 10 לאחר הכינוס:  “לא מפרקים את הממשלה”.

לדבריו, האדמו״רים החליטו לדרוש מספר תיקונים בנוסח הצעת חוק הגיוס, ולאפשר את העברתו בקריאה שניה ושלישית. עם זאת, על השאלה כיצד יצביע ח”כי סיעת אגו״י יחליטו חברי ‘המועצת’ בהחלטה נפרדת.

טרם פורסמו אלו שינויים מבקשים האדמו”רים לתקן בחוק.

בהחלטה הרשמית שפורסמה נאמר: “מועצת גדולי התורה מדגישה כי לומדי התורה הקדושה הם המגינים על כלל ישראל מפגעי הזמן בכל הדורות, וזה היה היסוד לקיום העם היהודי בכל הזמנים ובכל התקופות. גם במחיר של מסירות נפש נעמוד איתנים על כך שיושבי בית המדרש יוכלו להגות בתורה, כל זמן שנפשם חשקה בכך, כפי שהיה עד היום”.

עוד נאמר בהחלטה: “מועצת גדולי התורה הנחתה את חברי הכנסת לגרום לכך שהחלטה זו תיושם כמדיניות ברורה ולפעול בהתאם לכך”.

המועצת החליטה גם לפרסם בקרוב קריאת קודש, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, “על חובת כל בעל זכות בחירה, להצביע עבור נציגי אגודת ישראל ג’, או עבור כל מסגרת שאגודת ישראל משולבת בה בכל עיר ויישוב. כמו כן להצביע עבור המועמדים לראשות העיר או המועצה, מטעם אגודת ישראל, ולא להיות פורש מן הציבור, חלילה. ובערים שבהן אין מועמד מטעם אגודת ישראל, יצביע כל אחד לראשות העירייה כפי הוראת רבותיו”.

יצוין, כי שר הביטחון אביגדור ליברמן כבר הבהיר בעבר כי אין בכוונתו לאפשר שום שינויים בנוסח החוק, וכעת לא ברור האם ייענה לדרישות של ‘המועצת’.

במידה ויקשיח את עמדתו, הדבר עשוי לפגוע בהמשך במועמדותו של משה ליאון, ידידו הטוב הנהנה מתמיכתו בריצה לראשות עיריית ירושלים.

בראיון ברשת ב’ הערב אמר יו”ר ישראל ביתנו: “אין שום סיבה ללכת לבחירות על חוק הגיוס זה יהיה דבר מיותר ולא אחראי. אין שום צורך בבחירות מוקדמות, ואין צורך ליצור מחלוקת סביב חוק הגיוס, שהוא החוק הטוב ביותר והמאוזן ביותר גם עבור הציבור החרדי”.

גורמים בסביבתו של ראש הממשלה אמרו הערב כי אם חוק הגיוס יאושר בכנסת, בנימין נתניהו לא ימהר ללכת לבחירות – כפי שכבר דווח בחרדים 10.

מוקדם יותר היום דחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את ישיבת ראשי סיעות הקואליציה שתוכננה להיום בצהרים, עד לאחר כינוס המועצת, כדי לדון בהתפתחויות לאחר ההחלטה שיקבלו האדמו”רים.

מוקדם יותר אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: “חוק הגיוס הוא חוק טוב, חוק מאוזן. הוא מאזן בין צורכי הצבא שהכין אותו, וכמובן צורכי הציבור החרדי. החוק הזה צריך לעבור, זאת עמדתי, זאת צריכה גם להיות עמדת הממשלה, לטובת המדינה, לטובת הציבור החרדי, לטובת יחסי חרדים-חילונים.

“לכן אני קורא למועצת גדולי התורה שמתכנסת היום לקבל את ההחלטה הנכונה. החוק הזה טוב לישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "יזדעזע תבל ומלואה "
    14/10/2018 21:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. קצת ממנהגי דת הנורבגית החדשה

    *מותר להם לפטר חזנים מתפלות ר”ה ויה”כ,
    *ומותר להם לפטר בעלי תקיעה,
    *ומותר להם לזרוק אברכים מכוללים,
    *ומותר להם לזרוק בחורים מישיבות,
    *ומותר להם לפטר מורות מסמינרים,
    *ומותר להם לפטר מגידי שיעורים ורמי”ם ומשגיחים,
    *ומותר להם להתנכל לציבור יראים וקדושים בכל מקום,
    *ומותר להם לחלל שם שמים,
    *ומותר להם לא למחות על כבוד שמים,
    *ומותר להם לא למחות על חילול שבת,
    *ומותר להם לא למחות נגד גיוס השמד,
    *ומותר להם לעשות מחלוקת כקרח,
    *ומותר להם לסלף תורתינו הקדושה,
    *ומותר להם להתקרב דעותיהם לתנועה הפסולה של המזרחי,
    *ומותר להם לומר היום כך ומחר כך.

    לדוגמה: כמו שהורו היום המועצת לא לפרוש מהממשלה באם לא יצליחו לשנות את חוק שמד הגיוס, ובעבר הורו על פרישה מהקואליציה באם החוק יעבור בקריאה שלישית, ואילו היום חזרה בה. משום “שכך היא אומנותו של יצר הרע, היום אומר לו עשה כך, ומחר אומר לו עשה כך, עד שאומר לו עבוד עבודה זרה והולך ועובד” (שבת קה, נדה יג,) וזה בדיוק כמו הארס של הנחש הוא מתחיל בבקשה קטנה כמה טיפות זעירות של ארס ומהעקב הן מטפסות למעלה למעלה עד לראש, עד שמפילות את האדם למוות ומוליכות אותו לקבר רח”ל. כמ”ש בחז”ל מצוה גוררת מצוה, ועבירה גוררת עבירה. וכו’.

    אכן ע”פ דעת תורה הברורה כשמש בצהרים, אנחנו חייבים להוקיע מהציבור החרדי את הפלג הנורבגי המשומד הזה עד שיתקנו מעשיהם ויחזרו בתשובה. חס וחלילה לסייע בעדם ולהצביע לרשימות שלהם. הרשימות שלהם מלא צואה, וכשהם יורדים אז עד לתהום, כל שומר נפשו יתרחק מהם ומהמונם, ההצבעה היא מי לד’ – ומי לבעל, וזה חוץ מהפשע שהם – יד אחת עם וועד הישיבות שולחים אלפי בחורי ישיבות לשמד הצבא והזימה, ובנות לשירת לאומי, שידוע שאי אפשר להישאר שם חרדי. אם אנחנו לא נחדיר ללבנו עוד ועוד יראת שמיים טהורה ואמונה רק בד’, חלילה גם אנו יכולים ליפול וליפול ברשת היצר הרע ח”ו.

    הקב”ה שׁוֹאֲלִים מִמְךָ סְלִיחָה. בְּנֶפֶשׁ דַּלָּה וְשָׁחָה. לְמַעֲנָךְ שׁוֹכֵן טְפוּחָה מַלֵּא אֶת מִשְׁאֲלָם נְשָׂא עֲווֹן וָפֶשַׁע. לְבָנִים שָׁבֵי פֶּשַׁע. שְׁאֵרִית עַמָּךְ הוֹשַׁע אַתָּה מֵעוֹלָם גּוֹאֲלָם.