יאיר לפיד: ‘יש לי בעיה עם נישואי תערובת. לא החלמנו עדיין מהשואה’

יו"ר יש עתיד על סערת החתונה של אשת התקשורת הערבייה לוסי אהריש עם שחקן יהודי: "אני מעדיף שהעם היהודי יגדל ולא יקטן" • תקף את אורן חזן: "נגיד מישהו לא מרוצה מהחתונה הזאת. אתה לא יכול לחכות שבוע?"
אריה ריבקינד
ה' חשון התשע"ט / 14.10.2018 14:43

יו”ר מפלגת יש עתיד אמר היום (ראשון), בראיון בגלי צה”ל, כי הוא מתנגד לנישואי תערובת – אך יצא נגד מי שהשמיעו ביקורת על חתונתה של אשת התקשורת הערבייה לוסי אהריש עם השחקן היהודי צחי הלוי.

לפיד אמר: “יש לי בעיה עם נישואי תערובת. לא החלמנו עדיין מהשואה. יש פחות יהודים בעולם ממה שהיה בתקופת השואה ויש משהו נכון בזה שאנחנו מנסים לגדול. אני מעדיף שהעם היהודי יגדל ולא יקטן”.

על הביקורת נגד אהריש אמר לפיד: “נגיד מישהו לא מרוצה מהחתונה הזאת. אתה לא יכול לחכות שבוע? אתה חייב ביום הכי מאושר של שני אנשים צעירים שאוהבים אחד את השני להעליב אותם? בשביל מה זה טוב? אנחנו שוכחים להיות בני אדם”.

מי שהעלה את סכנת ההתבוללות בישראל היה ח”כ אורן חזן, שכתב בערב החתונה: “לא מאשים את לוסי אהריש שפיתתה נפש יהודי במטרה לפגוע במדינתנו ולמנוע מעוד צאצאים יהודים להמשיך את השושלת היהודית. להפך היא מוזמנת להתגייר. כן מאשים את צחי המתאסלמלוי שלקח את פאודה צעד אחד רחוק מדי – אחי צא מהסרט. לוסי זה לא אישי, אבל דעי, צחי אחי ועם ישראל עמי, די להתבוללות”.

דבריו של חזן קוממו עליו את עיתונאי ואנשי השמאל – אך הוא לא נרתע וביום שישי הבהיר כי אינו חוזר בו מדבריו נגד החתונה.

בריאיון שהעניק לתוכנית ‘בוקר אור’ בחדשות עשר אמר חזן: “הסיפור הוא לא הלוי ואהריש. השימוש שעשיתי בסגנון המסויים הזה – כיוון שבאתי לזעזע. אני לא רוצה שיהודים יתחתנו עם ערביות, נקודה”.

הוא הסביר כי  הוא רוצה למנוע את הפיכת החתונות המעורבות בין יהודים וערבים – ללגיטימיות.

“אני לא רוצה שיהודים יתחתנו עם לא יהודים כי אורן חזן החליט, אלא כי זו היהדות שלנו, אנחנו עם קטן שאם לא נשמור עליו הוא פשוט ייעלם. אני באתי לזעזע, אני לא מוכן שהופכים את הדבר הזה של נישואי יהודים וערבים לדבר לגיטימי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נישואי תערובת מסכנים את המזה"ת בשואה
    14/10/2018 19:51
    דומינו ישראלי
  1. עקב נשואי תערובת יתערבבו בצבור החלוני אנשים רבים שאינם יהודים לפי ההלכה, ולא יהיה שום הכר בינם לבין החלוניים בני היהודיות, ואף יתוספו עליהם צאצאי התערובת, ואז כל אחד ואחד מבניו של הצבור העברי הלא-אורתודוקסי יעבור מהסטטוס הנוכחי של “בחזקת יהודי לפי ההלכה” לסטטוס של “ספק נכרי לפי ההלכה”.
    השנוי במעמדם של הלא-אורתודוקסים הרה אסון:
    היהודים שומרי המסורת, בגלל התגברות פחדם מנשואי תערובת של בניהם עם עברים-ספק-נכרים, ינקטו אמצעים להתבדלות (כבר עכשיו רבנים קוראים ליסד מרשם אוכלוסין פרטי, ומשלוב תוצאות סקרי דעת קהל, לרבות זה שפורסם ב”הארץ” 22.08.14, יוצא שעמדתם של רבים מאד מהמסורתיים היא כשל הדתיים, בענין ההתבוללות). האמצעים שינקטו המסורתיים והדתיים יהיו חמורים הרבה יותר משנוקטים הם היום כדי להתרחק מהצבור הלא-אורתודוקסי, ובנוסף, יחנכו מילדות להתיחס לגויים-העברים האסורים בחיתון כאל “מוקצה”, כפי שנהגו אבותינו בגולה כלפי ה”שקצים” וה”שקצות”.
    |
    הבדלות ממושכת מובילה לנכור הדדי. נכור הדדי ממושך מוביל לחסר אמון הדדי וממנו לעוינות הדדית, ובתמצית, בלשונו של מרטין לותר קינג: “אנשים בדרך כלל שונאים אחד את השני … מפני שהם מופרדים”.
    זהו מעגל שוטה. סופו הפרדה חברתית מוחלטת ללא הפרדה גיאוגרפית וללא הפרדה של מוסדות השלטון, שהיא, למעשה, הפרדה מרובת נקודות חכוך-פצוץ בין פצלי האוכלוסייה העוינים זה לזה.
    (מצבנו נפיץ בלאו הכי: ר’ ידיעה מאת אמיר אורן ב”הארץ” 11.12.12 על הערכת קהילת המודיעין של ארה”ב שמביאה דעה על “עימות פנימי” בישראל לפני שנת 2030).
    האם מתון כלכלי שיתמשך ללא סוף עקב חשש המשקיעים מפני הדרדרות למלחמת אזרחים הרסנית, לא יחליש את ישראל עד כדי “ברירת שמשון”?
    האם החשש המתמשך מ”ברירת שמשון” ע”י מדינה שכבר אין לסמוך על יציבותה הפנימית לא יביא את “הקהיליה הבינ”ל” לפרקה מנשקה הגרעיני?