ביטן: “הכדור בידי ליברמן. נתניהו לא החליט אם הוא רוצה בחירות”

ליברמן וליצמן יתקשו לגלות גמישות סביב סוגיית הגיוס, כל עוד נתניהו לא יתחייב שהקואליציה תישמר עד תום הקדנציה • ח"כ ביטן בכאן רשת ב': "החרדים העבירו מסרים שהם מוכנים לחוק הגיוס, עם תיקונים קלים""
אריה ריבקינד
ה' חשון התשע"ט / 14.10.2018 10:52

גורמים בכנסת הבהירו היום (ראשון) כי לא תיתכן פשרה בין השר אביגדור ליברמן לסגן השר יעקב ליצמן סביב משבר חוק גיוס החרדים כל עוד ראש הממשלה לא יתחייב בפניהם לשמור את הקואליציה עד סוף הקדנציה.

לפי דיווח של זאב קם ב’כאן’, הבכירים ציינו כי עד כה נתניהו לא העניק הבטחה כזו לשניהם, למרות שאנשיו של ראש הממשלה חוזרים ואומרים כי הם מעוניינים לפתור את הסוגיה עוד לפני הבחירות הבאות.

אותם בכירים הסבירו, כי ללא הבטחה לשמירה על הקואליציה, ליצמן וליברמן יתקשו לגלות גמישות.

היום תתכנס מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, לקראת החלטה על חוק הגיוס; ומחר אחר הצהריים אמור ראש הממשלה לנאום בישיבת הפתיחה של כנס החורף של הכנסת, ולהתייחס לנושא.

ח”כ דוד ביטן מהליכוד אמר היום בריאיון לאריה גולן בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’: “החרדים העבירו מסרים שהם מוכנים לחוק הגיוס, עם תיקונים קלים”. לדבריו, “הכדור בידיים של ליברמן. נתניהו לא החליט אם הוא רוצה ללכת לבחירות”.

ביום חמישי נפגש נתניהו עם סגן השר ליצמן בניסיון להגיע למתווה פשרה סביב חוק הגיוס, טרם פתיחת כנס החורף של הכנסת.

נתניהו זימן אליו את ליצמן וביקש לברר אם יש פתרון לסוגיית חוק הגיוס, וליצמן השיב כי היום תתקבל תשובה – לאחר הדיון של ‘המועצת’.

ראש הממשלה הבהיר בפגישה לליצמן כי הוא אינו מעוניין בהקדמת הבחירות, ומעדיף למצוא פתרון מוסכם לחוק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות