מחקר בארה”ב מוכיח: לחץ רצועות התפילין מידי בוקר בריא ללב שלכם

במסגרת המחקר נבדקו 20 גברים יהודים המתגוררים בסינסינטי, כאשר תשעה מהם המניחים תפילין מדי יום • התברר: זרימת הדם הייתה גבוהה יותר בקרב גברים שהניחו תפילין מדי יום, ושופרה אצל כל המשתתפים לאחר שהניחו תפילין
תמי גיל
ה' חשון התשע"ט / 14.10.2018 00:56

מחקר שפורסם באתר הרפואי ‘מדיקל אקספרס’ מוכיח כי הנחת תפילין בבוקר בריאה ללב ולכלי הדם.

במסגרת המחקר – אותו ביצעו חוקרים מהמכללה לרפואה של אוניברסיטת סינסינטי שבמדינת אוהיו, בראשם עמד פרופ’ ג’ק רובינשטיין, מרצה בכיר במחלקה לבריאות הלב וכלי הדם והקרדיולוג של  UC – נבדקו 20 גברים יהודים המתגוררים בסינסינטי, כאשר תשעה מהם המניחים תפילין מדי יום ו -11 שאינם מניחים תפילין.

צוות החוקרים רשם מידע בסיסי וביצע בדיקות שונות על כל אחד מהמשתתפים, בשעות הבוקר המוקדמות, ולאחר מכן בדק נתונים לאחר הנחת התפילין, שנמשכה כ-30 דקות.

המשתתפים במחקר היו בין הגילאים 18 ו-40, במצב בריאותי טוב.

“תפילין משמשות לתפילת בוקר לגברים יהודים מעל גיל 13 כמעט מדי יום”, הסביר רובינשטיין. “הן מונחות על הזרוע הלא דומיננטית – יד שמאל – מסביב לשרירי הזרוע ועל האמה בצורה די מתוחכמת. הן אף פעם לא נקשרות בצורה שתמנע את זרימת הדם, והן נקשרות למשך כ-30 דקות ברציפות. התפילות מתקיימות בישיבה ובעמידה כל כך הרבה פעמים, שאתה צריך להתאים את לחץ הרצועה סביב הזרוע שלך”.

לפי פרופ’ רובינשטיין, התאמת הרצועות גורמת לכאב שממריץ זרימת דם מוגברת לכלי הדם.

מהמחקר עלה גם, כי זרימת הדם הייתה גבוהה יותר בקרב גברים שהניחו תפילין מדי יום, ושופרה אצל כל המשתתפים, לאחר שהניחו תפילין רק פעם אחת במסגרת המחקר.

הפרופ’ רובינשטיין ציין עוד, כי מחקרים שבוצעו בישראל מצאו כי גברים אורתודוכסים סובלים מסיכון נמוך יותר למות ממחלות לב בהשוואה לגברים שאינם אורתודוכסים. הגנה זו לא נמצאה אצל נשים אורתודוקסיות, משום שהן אינן מניחות תפילין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות