נלכד המחבל שדקר חייל בשומרון • “נסגור חשבון גם עם המחבל מברקן”

חיים טוויל
|
ג' חשון התשע"ט / 12.10.2018 02:53
כוחות הביטחון עצרו את המחבל מפיגוע הדקירה בשומרון בו נפצעו שני יהודים באורח בינוני וקל • דגן: ”אני דורש לגרש את משפחת המחבל מיהודה ושומרון עוד הלילה”

כוחות צה”ל, הימ”מ והשב”כ עצרו את המחבל שביצע בצהריים (חמישי) פיגוע דקירה בכיכר חטמ”ר שומרון, בו נפצע חייל מילואים באורך בינוני וצעירה ישראלית נוספת נפצעה קל.

המחבל, ערבי בן 19 מהכפר ג’מאעין, הועבר לחקירה בשירות הביטחון הכללי.

שר הביטחון אביגדור ליברמן: “עבודה מודיעינית ומבצעית יוצאת דופן הביאה ללכידת המחבל, שעות אחרי הפיגוע שביצע בכיכר חטמ”ר שומרון. כל האמצעים הללו ורבים נוספים חוזרים להתמקד במשימה העיקרית – ללכוד את הרוצח המתועב מברקן. גם החשבון איתו ייסגר במהרה”.

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל דקר חייל מילואים בן 32, שנפצע באורח בינוני, וצעירה בת 26 נפצעה באורח קל מרסיסי ירי שבוצע לעבר המחבל.

הצעירה פונתה לבית החולים ושוחררה לביתה כעבור מספר שעות.

המחבל הצליח להימלט מזירת הפיגוע למרות שבוצע לעברו ירי וחרף העובדה שהיו כוחות של צה”ל בזירה.

לאחר שרץ ברגל מרחק מסוים, נכנס המחבל לתוך רכב פרטי בצבע חום ונמלט עימו לכיוון הכפר חווארה. כאמור, המחבל נלכד הערב על ידי כוחות צה”ל, שב”כ וימ”מ.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בירך על לכידת המחבל. “שוחחתי עם מח”ט שומרון אל”מ שגיב דהן וברכתי את כוחות צה”ל על הלכידה המהירה של המחבל”, אמר דגן. ”אני דורש לגרש את משפחת המחבל מיהודה ושומרון עוד הלילה”.