סקר חדש: מכה קשה ליאיר לפיד וגבאי; גנץ לא משפיע

סקר 'מאגר מוחות' בעיתון מקור ראשון מציג נתונים מעניינים סביב הצטרפותו הצפויה של בני גנץ לחיים הפוליטיים • מפת הגושים נשארת זהה פחות או יותר, אך המחנה הציוני של אבי גבאי מתרסק לשליש מכוחו, ויש עתיד צונחת ל-14 מנדטים • יהדות התורה - 6, וש"ס 4
קובי פינדרוס
ב' חשון התשע"ט / 11.10.2018 20:54

בשורות לא טובות למפלגות האופוזיציה השואפות להחליף את שלטון הימין: מסקר ‘מאגר מוחות’ שהוזמן עבור העיתון ‘מקור-ראשון’ ופורסם הערב (חמישי), עולה כי מחנה השמאל לא מאיים על הקואליציה הנוכחית של ראש הממשלה בכל קונסטלציה.

מלבד זאת, בגזרתו של אבי גבאי הבשורות על פי הסקר שליליות בהחלט.

לפי הסקר, המפלגות החדשות של הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ וחברת הכנסת אורלי לוי אבוקסיס, נוגסות בכוחה של ‘המחנה הציוני’ ומורידות אותה בלא פחות מ-66 אחוזים.

גם יאיר לפיד ו’יש עתיד’, שזכו בסקרים האחרונים לכ-20 מנדטים, מאבדים כשליש מכוחם.

מפת המנדטים על פי הסקר נראית כך:

הליכוד שומרת על כוחה עם 31 מנדטים, יש עתיד יורדת ל-14, ואילו הבית היהודי מטפסת ל-13 מנדטים.

המחנה הציוני מתרסקת ל-8 מנדטים – בדיוק מה שמקבלים בני גנץ ואורלי לוי אבוקסיס, שזוכים כל אחד ל-8 מנדטים. הרשימה המשותפת  עומדת על 11 מנדטים, מפלגות כולנו, יהדות התורה ומרץ זוכות ל-6 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו ל-5 מנדטים וש”ס ל-4 בלבד.

בפילוח לפי גושים אם כן, נראה שהצטרפותו של גנץ לא טורפת את הקלפים.

לפי הסקר, תמונת המראה של הקואליציה הנוכחית בכנסת הבאה תהיה 65 מנדטים (לעומת 67 כיום), אולם בהנחה שאורלי לוי-אבקסיס תרצה להצטרף לממשלה הבאה – גוש הימין יתחזק וימנה 73 מנדטים. במקרה כזה גוש השמאל, לעומת זאת, מאבד משמעותית מכוחו וייוותר עם 47 מנדטים (לעומת 53 בכנסת הנוכחית).

בתוך כך במהלך עימות שנרשם היום בין ח”כ איתן כבל ליו”ר המחנה הציוני אבי גבאי הבהיר האחרון כי הוא אינו מתכוון להתפטר מתפקידו חרף מצבו הקשה בסקרים: “שיהיה ברור לכולם – אני לא מתכוון לזוז ולוותר, לא משנה כמה לחץ יפעילו עליי”, אמר גבאי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות