השחיתות במשרד התחבורה: הבכיר החשוד בקבלת שוחד – דרור גנון

גנון, המשמש כסגן ראש הרשות הארצית לתחבורה, נעצר בחשד שקיבל שוחד מבעליהן של שתי חברות אוטובוסים בתמורה לקידום האינטרסים שלהם • עורך דינו: "פרשה זו היא חלק מניסיון לסכל את מינויו לתפקיד בכיר"
חיים טוויל
ב' חשון התשע"ט / 11.10.2018 16:46

דרור גנון הוא הבכיר במשרד התחבורה שנעצר בשבוע שעבר בחשד לקבלת שוחד.

תפקידו של גנון במשרד התחבורה הוא מנהל אגף וגם סגן של יו”ר רשות התחבורה הציבורית.

בית המשפט דחה את בקשתו לאיסור הפרסום.

לפי החשד, גנון קיבל שוחד מבעליהן של שתי חברות אוטובוסים בתמורה לקידום האינטרסים שלהם.

במסגרת תפקידו גנון מופקד על מתן זיכיונות להפעיל קווי אוטובוס ובסמכותו נושאים רבים אחרים הקשורים לתחבורה הציבורית. במסגרת תפקידו הוא אחראי על תקציבים של מיליארדים בכל שנה.

בפרשה חשודים, בין השאר, גם ארבעה מבני משפחת סלע מנהריה, בעליה של חברת ‘אפיקים’, וכן בעלים של חברת אוטובוסים נוספת שמעורבת בפרשה.

לפי דיווח ב’כאן’, תלונה נגד גנון הוגשה לנציבות שירות המדינה כבר בשנת 2013. בתלונה מתוארים 12 מקרים שונים שבהם פעל הבכיר, לכאורה, בניגוד לחוק ונכתב בה: “אולי הגיע הזמן לבדוק את מעלליו כמו שצריך אחת ולתמיד?”

עו”ד אלי כץ, פרקליטו של דרור גנון, מסר: “דרור גנון הוא עובד ציבור שמעולם לא דבק בו רבב. בחודשים האחרונים נעשו ניסיונות חוזרים ונשנים לסכל את קידומו המהיר באמצעים פסולים, ולצערנו, פרשה זו היא חלק מאותו ניסיון לסכל את מינויו לתפקיד בכיר, תוך פגיעה בשמו הטוב ובמוניטין המקצועי שצבר לאורך השנים”.

לפי דיווח בגלובס, במסגרת הפרשה נעצר ביום ראשון השבוע  איש העסקים הערבי סעיד עפיפי, המחזיק ב-75% בחברת סיטי לודר, העוסקת בעיקר בתחום הבנייה.

עפיפי, המוכר בעיקר בחברה הערבית, חשוד במתן טובות הנאה לגנון, וזאת בתמורה לכך שגנון קידם את ענייניו של עפיפי ומקורבים לו במשרד התחבורה, לרבות חברות איתן יש לאפיפי קשרים עסקיים.

לפי הדיווח, עפיפי נחקר בתחילת השבוע לראשונה ומסר גרסה, אולם בחלק מחקירתו בחר לשמור על זכות השתיקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות