סקר ‘מאגר מוחות’: ברקוביץ וזאב אלקין בראש, יוסי דייטש שוב אחרון

סקר מיוחד של 'מאגר מוחות' שנערך עבור 'ישראל היום': עופר ברקוביץ מוביל במירוץ בירושלים עם 28% - וצפוי להתמודד בסיבוב שני מול זאב אלקין, שקיבל 16% • משה ליאון מקבל 13% ו-וסי דייטש - עם 12%
אריה ריבקינד
ב' חשון התשע"ט / 11.10.2018 16:01

המירוץ לראשות ירושלים: מסקר מיוחד של ‘מאגר מוחות’ שנערך עבור ‘ישראל היום’ בקרב בעלי זכות ההצבעה בבחירות לראשות עיריית ירושלים עולה, כי לו הבחירות היו נערכות היום – עופר ברקוביץ והשר זאב אלקין היו עולים לסיבוב השני.

מסקר, שתוצאותיו המלאות יתפרסמו מחר במוסף ‘ישראל השבוע’, עולה כי ברקוביץ זוכה ל־28% תמיכה מבעלי זכות ההצבעה בעיר.

במקום השני נמצא השר זאב אלקין – עם 16%, ואילו משה ליאון, הנתמך בידי דגל התורה ש”ס מקבל 13%.

בפער קטן אחריו נמצא המועמד החרדי יוסי דייטש – עם 12% תמיכה, הנשענים בעיקר על מצביעי אגודת ישראל.

מתי טוכפלד, הפרשן הפוליטי של ‘ישראל היום’ מציין, כי במטה של ברקוביץ יודעים כי ההזדמנות החד-פעמית שלו לנצח היא רק בסיבוב הראשון, משום שברקוביץ מגיע לרף העליון של התמיכה בו בסיבוב הראשון, תוך כדי שהוא נהנה מהפיצול בקולות של שלושת המועמדים האחרים.

אחרי הסיבוב הראשון צפויים להתאחד כלל המועמדים סביב מי שיגיע למקום השני, ובכך להבטיח את ניצחונו. מהסקר עולה כי מדובר בזאב אלקין, שעבורו הסיבוב השני הוא למעשה נקודת ההתחלה, כשכל אלה שתמכו בליאון ובדייטש יצטרפו אליו.

טוכפלד מציין, כי בסקר בירושלים ניסו ראשי מכון ‘מאגר מוחות’, פרופ’ יצחק כץ וצוותו, לנתח את תושבי העיר על האוכלוסיות הרבות השוכנות בה בצורה המדויקת ביותר, ולכן נמשכה עריכת הסקר כמה ימים.

לדבריו, האוכלוסייה החרדית לא משתפת פעולה בצורה מיטבית עם הסוקרים במשאלים הטלפוניים, לפעמים מחשדנות ומחוסר רצון לשתף פעולה, ולפעמים מחוסר ידע לענות על השאלה למי יצביעו, אם טרם קיבלו את חוות דעתה הסופית של גדולי התורה.

בעלי זכות ההצבעה הערבים בירושלים, שלא משיבים על סקרים של מכוני סקרים בבעלות יהודית, לא נכללו בסקר.

פרט נוסף: לפי הסקר, בירושלים 30% מהנסקרים טרם החליטו למי יצביעו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות