“הוא הרים סכין ענקית, נכנס לתחנה ודקר אותו”: פיגוע דקירה בשומרון

שני פצועים בפיגוע דקירה בכיכר החטיבה המרחבית שומרון: חייל מליואים נפצע בינוני • המחבל נורה, אך הצליח להימלט מהמקום • צעירה בת 26 נפצעה קל מנתז ירי ברגלה, בעת הירי לעבר המחבל
חיים טוויל
ב' חשון התשע"ט / 11.10.2018 14:00

חייל נפצע בצהריים (חמישי) בפיגוע דקירה בכיכר החטיבה המרחבית ‘שומרון’. מצבו מוגדר בינוני.

אזרחית ישראלית נוספת שהיתה במקום נפצעה אף היא באורח קל מנתז ירי ברגלה, בעת הירי לעבר המחבל.

המחבל נורה אבל הצליח להימלט מהמקום, וכעת נערכות אחריו סריקות.

לפי דיווחים,  המחבל  עלה על רכב ונמלט.

עד ראייה לפיגוע סיפר: “המחבל עמד ליד תחנת האוטובוס, הרים סכין ענקית, נכנס לתחנה ודקר אותו. אז התחלתי לשמוע יריות והתחלתי לרוץ מפה”.

דובר צה”ל: “מחבל דקר חייל צה”ל במילואים ופצע אותו באורח בינוני. הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.  לוחמי צה”ל שהיו בנקודה ירו לעבר המחבל, שנמלט מהמקום. כתוצאה מרסיסי הירי נפצעה מתיישבת ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. כוחות צה”ל מנהלים מצוד אחר המחבל”.

מדוברות מד”א נמסר: “בשעה 13:34 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב ירקון על ארוע דקירה סמוך לצומת המשכית בין הר ברכה לאיתמר שבשומרון.

“חובשים ופראמדיקים של מד”א בסיוע כוח רפואה של צה”ל מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי”ח בילינסון שני פצועים – בהם: גבר כבן 30 במצב בינוני, בהכרה, עם פציעות בפלג גופו העליון, וצעירה כבת 26 במצב קל עם פציעה ברגל כתוצאה מנתז”.

מבית החולים בלינסון נמסר: “לבילינסון הגיע צעיר בהכרה מלאה עם פצעי דקירה בפנים ובפלג גוף עליון. הפצוע במצב בינוני”.

יו”ר מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן: “מדובר בפיגוע שבו מחבל ערבי נאלח דקר חייל שעמד כאן בטרמפיאדה ושמר על הטרמפיאדה בצומת חטיבת שומרון שהיא הצומת המרכזית של יישובי גב ההר בלב השומרון. החייל נפצע כנראה בפלג הגוף התחתון, אזרחית נוספת – תושבת – נפצעה כנראה מרסיסים של ירי של חיילים כנראה על אותו מחבל נתעב.

“אני רוצה לומר מכאן אמירה ברורה ופשוטה אנחנו לא נקבל ולא נסכים לקבל מצב של טפטופי טרור, זליגה של טפטוף ועוד טפטוף ועוד טפטוף, אנחנו חצי מיליון אזרחים שמתגוררים ביהודה ושומרון, אנחנו זכאים לביטחון כמו בכל מקום אחר במדינה. אני קורא לראש הממשלה להורות לצה”ל היום לבצע פעולות תגמול צבאיות של צה”ל כנגד בסיסי הטרור מהרשות הפלסטינית, תם עידן הטיפול הכירוגי צה”ל צריך לפעול כנגד הרשות הפלסטינית שמממנת ומסיתה ומשלחת אותם.

“ראש הממשלה צריך להורות על 1000 יחידות דיור חדשות היום בשומרון בכל מקום שבו מנסים להכניע אותנו, לכתוש אותנו ולהבריח אותנו על ידי פיגועי טרור, אם זה באזור התעשייה ברקן צריך להקים אזורי תעשיה חדשים ואם זה כאן בצומת חטיבת שומרון צריך להקים 1000 יחידות דיור בגב ההר זו התשובה שתגדע להם את המוטיבציה.

“אדוני ראש הממשלה, אני דורש ממך להנחות לצה”ל לשנות כיוון ולפעול כנגד הרשות הפלסטינית כמו במלחמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות