“צבועה בצבעים פוליטיים”: יו”ר הכנסת סירב לנאום בעצרת רבין

אריה ריבקינד
|
ב' חשון התשע"ט / 10.10.2018 21:41
ח”כ יולי אדלשטיין שהוזמן להיות אחד האורחים המרכזיים בעצרת לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין – החליט שלא לנאום • “הבנתי כי גם השנה מתכננים גורמים מסוימים לצבוע את העצרת בצבעים פוליטיים בוהקים”

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע היום (רביעי) למארגני העצרת לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין, כי לא ינאם באירוע.

זאת לאחר שהמארגנים פנו ליו”ר הכנסת וביקשו ממנו לשאת דברים באירוע כנציג הימין. אדלשטיין שקל תחילה את ההצעה בחיוב, אולם היום השיב בשלילה.

במכתב ששלח אדלשטיין ליו”ר תנועת ‘דרכנו’ – לשעבר V15 – המארגנת את העצרת, כתב יו”ר הכנסת: “חשבתי שכחצי יובל לאחר הרצח הנתעב נוכל לגבור על ההטיות הפוליטיות ולכנס ערב זיכרון מאחד, בו נתמוך יחד בערכים המכוננים של החברה הישראלית: שותפות גורל וייעוד, ערבות הדדית והקפדה על דרכי שלום גם בשעת מחלוקת. אך לצערי, נראה שהשעה עוד לא כשרה לכך”.

אדלשטיין הסביר: “משהבנתי כי גם השנה מתכננים גורמים מסוימים לצבוע את העצרת בצבעים פוליטיים בוהקים, החלטתי שלא לקחת בה חלק. את דברי הזיכרון הממלכתיים שלי אשמיע במליאת הכנסת, בטקס אותו אנו עורכים בה בכל שנה ושנה”.

מתנועת דרכנו נמסר בתגובה: יו”ר הכנסת קובע כי השעה עדיין לא בשלה לאירוע שמייצג את הערכים המכוננים בחברה הישראלית. למרבה הצער, הפוסל במומו פוסל. החלטתנו לארגן עצרת זיכרון מאחדת, מכילה ומשתפת, נתקלה בהדרה, סילוף העובדות ובהסטת ידנו המושטת מלא אחר מאשר יו”ר הכנסת.

“העצרת תהיה מאחדת ולא מסיתה, מאחה ולא מפלגת, ובעיקר לא מפלגתית או מחנאית”, נמסר מ”דרכנו”. “אנחנו מייחלים וקוראים לבואו של ציבור מגוון, רחב, מכל שבטי ישראל ורבדי החברה הישראלית. זו דרכנו”.

נציין, כי תנועת ‘דרכנו’ הודיעה לפני יומיים כי השנה תיערך עצרת אחת לזכר רבין, והזמינו אליה, בנוסף לאדלשטיין, את נשיא המדינה ראובן ריבלין, יו”ר יש עתיד יאיר לפיד, יו”ר האופוזיציה ציפי לבני ויו”ר המחנה הציוני אבי גבאי.

מנכ”לית ‘דרכנו’, פולי ברונשטיין, אמרה למעריב: “זאת תהיה העצרת המרכזית היחידה. היא תהיה עצרת פוליטית אבל לא מפלגתית ונזמין אליה את כל 120 חברי הכנסת”.