“והאמא מתקשרת ואני לא עונה…” • השכנה משחזרת את רגעי האימה

חרדים 10
|
א' חשון התשע"ט / 10.10.2018 16:32
השכנה של משפחת גינזבורג – שאיבדה אמש את שני ילדיה בשריפה בביתר עלית, שיחזרה: “הבנות היו שחורות, רועדות מקור ומפחד. ניסיתי להרגיע אותן ואת עצמי. מכבי האש לא הגיעו, לא יודעת למה הם מגנים על עצמם כל כך”

דבורה אינדורסקי, השכנה שאליה ברחו שלוש הילדות הגדולות של משפחת גינזבורג מהדירה הבוערת שיחזרה בצהרים (רביעי),  בריאיון שהעניקה ל’בחצי היום’ ברשת ב’ –  את רגעי האימה.

“ניסיתי להרגיע את בנות המשפחה ואת עצמי. הבנות ישבו אצלי בבית שחורות, רועדות מקור ומפחד. הן נשמו את כל העשן.

“שטפתי להן את הפנים ונתתי להן לשתות וכל הזמן אמרתי ‘הכל בסדר, אל תדאגו, תכף יוציאו אותם’. ומכבי האש לא הגיעו, לקח להם 20 דקות. לא יודעת למה הם מגנים על עצמם כל כך, אבל יש פה עדים.

“כל כך הרבה התקשרו אליהם, והם אומרים ‘שמענו’ ומנתקים. מה זה הדבר הזה? יש פה שני ילדים שצריך למשוך ולהוציא, וכל דקה היא נצח”.

השכנה רצתה להיכנס בעצמה, היה לה מפתח, אבל כל הבית היה עשן ולהבות.

“כשמכבי האש הגיעו, אמרתי להן: ‘הנה, תיגמר השריפה’. לא הרשיתי להן ללכת לדירה, אמרתי ‘אתן אחרי מקלחת וקר בחוץ’, ורק ניסיתי להרגיע אותן, אבל הן שואלות ‘איפה האחים שלי?’

“והאמא מתקשרת ואני לא עונה, כי אני לא יודעת מה להגיד. שאלתי את איש ההצלה אם הוא יכול להגיד לי מה קורה עם הקטנים, ואז הוא לקח אותי הצידה וסיפר לי את האמת.

“לא רציתי להאמין, אמרתי – ‘אולי הוציאו אותם והוא לא יודע’. לא רציתי להשלים עם זה, רק כשראיתי את האוטו של זק”א מגיע, ושמוציאים משם את השקיות, הבנתי. אלו היו דקות קשות מאוד והייתי צריכה טיפול אחר כך”.