כב”ה: שני הילדים כבר היו מתים בעת קבלת ההודעה במוקד שלנו

חיים טוויל
|
א' חשון התשע"ט / 10.10.2018 15:57
בהודעת הנציבות נאמר: “מממצאים ראשוניים, ניתן לקבוע ובסבירות גבוהה כי מדובר בכשל טכני” • נציב כב”ה על טוענות התושבים: “אני לא רוצה להתעמת עם אזרחים שעברו חוויה מטלטלת”

נציבות כבאות והצלה הודיעה היום (רביעי) כי השריפה אמש בבית משפחת גינזבורג ברחוב כנסת מרדכי בביתר עילית, בה נספו ילדי המשפחה אפרת בת ה-4 ואחיה צבי בן השנתיים ז”ל, מקורה, בסבירות גבוהה, בכשל טכני.

נציבות כב”ה טענה עוד, כי בית המשפחה היה מלא בחפצים דליקים שתרמו ליצירת עשן סמיך מאוד תוך זמן קצר, ולמותם של הילדים כבר בעת קבלת ההודעה במוקד שירותי הכיבוי.

נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, הנחה על הקמת צוות בדיקה.

“מממצאים ראשוניים של צוות החקירה שהוקם באירוע, ניתן לקבוע כי אין חשד למעשה פלילי. מדובר באירוע טראגי בו נספו שני פעוטות ולכן אנו חוזרים ומדגישים את החשיבות בהתקנת גלאי עשן שיכול להתריע בזמן אמת ולהציל חיים. בנוסף, אין להשאיר ילדים קטנים ללא השגחת מבוגר”, נכתב בהודעת הנציבות.

נציב כבאות והצלה  התייחס לאירוע בריאיון שהעניק לתוכנית ‘בחצי היום’ עם אסתי פרז בכאן רשת ב’, ואמר: “שני ילדים קטנים קיפחו את חייהם באירוע שיכול היה להיגמר אחרת. הצוות הראשון שלנו הגיע תוך ארבע-חמש דקות. סרקנו את כל הדירות כדי לגלות לכודים ונפגעים ובסוף גילינו את אותו מראה”.

על הטענות של תושבים בעיר אמר: “אני לא רוצה להתעמת עם אזרחים שעברו חוויה מטלטלת, אנשים מאבדים את תחושת הזמן באירועים כאלה, אבל אנחנו מודדים את זה”.

לדבריו, “הכבאים נכנסו לבניין בן חמש קומות אפוף עשן מתחת לקורות, הבינו שיש לכודים, אבל לא הבינו בהתחלה איפה אז חילצו את מי שראו. אפשר למות גם מדירה אפופת עשן. שריפה היא אירוע בעייתי שמתפתח בשניות. ממה שאני מבין היה כשל באחת מנורות החשמל, שני הילדים היו לכודים בממ”ד עם מטען אש כבד מאוד”.