שופט לרובינשטיין: יפורסמו מודעות של האופוזיציה – עם ביקורת עליך

אלי זלמנוביץ, יו"ר ועד הורים בחינוך המיוחד בביתר, הגיש עתירה בגין סירוב העירייה לאפשר הדבקת מודעות המטיחות ביקורת בראש העיר • השופט: להודיע אם המודעות פרסמו בפועל
חיים טוויל
א' חשון התשע"ט / 10.10.2018 13:16

שופט בית המשפט לעניינים מקומיים אמיר דהאן הטיח היום (רביעי) ביקורת קשה בעיריית ביתר עלית.

השופט אמר את הדברים במהלך דיון שהגיש אלי זלמנוביץ, יו”ר ועד הורים בחינוך המיוחד בעיר, בגין סירוב העירייה לאפשר הדבקת מודעות המטיחות ביקורת בראש העיר מאיר רובינשטיין.

לפני כעשרה חודשים ביקש ועד ההורים לתלות מודעות על לוחות המודעות העירוניים, ובהם ביקורת על התנהלות ראש העיר כלפי ילדי החינוך המיוחד.

הזכיין, האחראי על הדבקת המודעות, טען – לדברי העותר –  כי האחראי על פרסום המודעות הוא דובר ראש העיר משה גלסנר, וזה לא אישר להדביק את המודעות.

במהלך הדיון היום אמר השופט לנציגי העירייה, כי העירייה אינה קהילה או משפחה, אלא עיר ואם במדינת ישראל וחובתה לקיים את הוראות החוק.

נוכח הדברים נאלצו באי כוח העירייה להודיע ולהצהיר בפרוטוקול, כי אינם מתנגדים להדבקת המודעות – והוסכם כי המודעות יודבקו עוד היום.

לדברי גורם בעירייה, “העירייה השיבה בביהמ”ש כי מעולם לא אסרה – וביהמ”ש רשם לפניו את ההודעה הזו”.

השופט קיבל את בקשת עורך דין איתמר בן גביר, שייצג את העותר, והורה כי הצדדים יגישו הודעת עדכון תוך 72 שעות האם המודעות אכן הודבקו.

עו”ד בן גביר ציין כי התנהלות העיר ביתר היא התנהלות שערורייתית, המתנהלת כעירייה פרטית, וביקש להשית הוצאות לדוגמא על העירייה.

הדבקת מודעות, ביתר עלית

אלי זלמנוביץ אמר בתגובה: “התנהלות העירייה היא שרירותית – ואין ספק כי היא המשך ישיר להתנהלות העירייה בכל הקשור לטיפול באוכלוסייה המוחלשת של ילדי החינוך המיוחד, התנהלות שמעדיפה מגזרים “מקורבים” על פני מגזר ילדי החינוך המיוחד שנאלצים ללמוד בתנאים קשים מנשוא”.

גורמים באופוזיציה העירונית אומרים, כי משמעות ההחלטה היא ש”לראשונה יתאפשר לאופוזיציה להשמיע את קולה בגאון ובלי צנזורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות