שכן: “קרענו סורגים בידיים”. שכנה: “הילדות הגיעו אלי שחורות, פחם”

מתנדבים שהגיעו לזירת האסון בביתר מספרים על שאירע בשריפה בה נספו האחים צבי בן השנתיים ואפרת בת ה-4 ז"ל • מאיר, תושב העיר: "קרענו את הסורגים פשוט עם הידיים שלנו ונכנסו" • שכנה: "הילדות שאלו כל הזמן מה עם האחים שנשארו בחדר וביקשו להוציא אותם" • עדויות מהתופת
חיים טוויל
א' חשון התשע"ט / 10.10.2018 10:32

מתנדבי ‘איחוד הצלה’ שהגיעו אמש (שלישי) לזירת האסון בביתר עילית, סיפרו על שאירע בשריפה שבה נספו שני האחים צבי גינצבורג בן השנתיים ואפרת בת ה-4 ז”ל.

“הרחנו עשן סמיך, פתחנו את הדלת וראינו שהעשן מגיע מהדירה הסמוכה. אשתי הוציאה את אחת הילדות והעלתה אותה למעלה. שכן נוסף הצליח להיכנס למרות העשן הכבד ולחלץ שני ילדים נוספים”, סיפר איציק אשר המתגורר בדירה הסמוכה.

המתנדבים פינו את הלכודים דרך מרפסות של הדירות הסמוכות, מאחר שחדר המדרגות היה אפוף העשן.

“הצלחנו לחלץ כעשרה ילדים”, סיפר המתנדב יוסי יונה לחדשות 2, “ניסיתי בכל כוחי להיכנס לבית משפחת גינזבורג שבו פרצה השריפה אבל כבר לא היה אפשר להיכנס. לא שמענו צעקות מהבית. היה שקט מוחלט משם”.

מאיר, שהגיע מהראשונים לזירה, סיפר להחדשות: “לא היה מצב להיכנס, הכל היה שם שחור. עשן שחור. אז פשוט טיפסנו כי ראינו ילדים. בכל החלונות היו ילדים שהסתכלו בחוץ. משכנו עם הידיים, לא היו פה כבאים, קרענו את הסורגים פשוט עם הידיים שלנו ונכנסו לדירה פנימה”.

דבורה אינדורסקי, השכנה שאליה ברחו שלוש הילדות הגדולות מהדירה סיפרה ל’כאן’: “לא ראיתי שיש שריפה – ראיתי שנכנסים לי לבית מלא אנשים וצועקים שהכבאים לא מגיעים. שלוש הילדות הגיעו ישר אלי שחורות, פחם, ישבו אצלי על הספה בסלון. ניסיתי לעזור, הכבאים לא הגיעו. לקחו את הבנות מיד לטיפול כי הן שאפו עשן. הן שאלו כל הזמן מה עם האחים שנשארו בחדר וביקשו להוציא אותם. הכל משמים, אי אפשר להבין את זה”.

צוותי הכיבוי שהגיעו למקום הצליחו לפרוץ לדירה לאחר שהאש כבר אחזה בה. הם מצאו שם את שני הילדים וכוחות של מד”א נאלצו לקבוע את מותם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות