כחלון: ביבי לא יכהן תחת אישום ‎• בכיר אחר: “אם ינצח – נתמוך בו”

אריה ריבקינד
|
א' חשון התשע"ט / 09.10.2018 21:07
יו”ר מפלגה בקואליציה אמר לחדשות עשר: הדחת נתניהו אחרי הבחירות תהיה עיוות רצון הבוחר • כחלון הבהיר ב’החדשות’: “לא אשב בממשלה אם יוגש כתב אישום”

על פי ההערכות במערכת הפוליטית אם בנימין נתניהו ייבחר פעם נוספת לראש ממשלה הוא עשוי לחדש את הניסיונות למנוע הגשת כתב אישום נגדו באמצעות חקיקת “החוק הצרפתי”.

אחד מראשי המפלגות בקואליציה צוטט הערב (שלישי) בחדשות עשר כאומר שמפלגתו תסכים לתמוך ביוזמות שימנעו הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו, אם ינצח בבחירות הבאות וידרוש זאת בהסכם הקואליציוני.

לדברי הבכיר, יש לכך שתי סיבות – ציבורית ופוליטית: “ציבורית, הבוחר הישראלי ער לחדשות נגד נתניהו ולאפשרות שיוגש נגדו כתב אישום ולכן הפלת נתניהו תהיה עיוות של רצון הבוחר”.

“פוליטית, אין לנו עניין להעניק מתנות חינם לבכירי הליכוד שיזכו בראשות הממשלה ללא בחירות – וישיגו בכך יתרון מובנה לקראת הבחירות שיבואו אחר כך”, הוסיף ראש המפלגה.

לעומתו, יו”ר כולנו השר משה כחלון הבהיר הערב בריאיון שהעניק לחדשות 2, כי לא יישב בממשלה אם יוגש כתב אישום נגד נתניהו ולא יסכים לתנאי כזה במו”מ קואליציוני עתידי. “ראש ממשלה תחת כתב אישום ואחרי שימוע לא יוכל לתפקד – בשביל זה לא צריך אותי”, אמר בריאיון לתוכנית הכלכלית.

כחלון הדגיש, כי  אם ראש הממשלה נתניהו יוצא מתוך נקודת הנחה שאין לו את האפשרות לנהל את המדינה, הדבר היחיד שיש לו זה לנסות למנוע את כתב האישום הזה.

אמש פורסם לראשונה במהדורה המרכזית של ‘החדשות’, כי ראש הממשלה עשוי, לטענת גורמים במערכת הפוליטית, לבקש מהכנסת לשמור על חסינותו מפני כתב אישום.

נתניהו אמר היום בתשובה לשאלת חברת החדשות במסיבת עיתונאים שקיים: “לא חושב שהשאלה הזו תהיה מעשית, טרם הספיקותי אפילו לדון בזה ולבדוק. לא חושב שאזדקק לבקש חסינות כי מאמין שלא יוגש נגדי כתב אישום”.