ש”ס תקבל ‘ניהול משותף’ של העיר – וראשות בעוד 5 שנים

בתום דיונים ממושכים ו"קשים", כהגדרת המעורבים במו"מ, 'דגל' וש"ס חתמו הסכם באלעד • ש"ס תקבל בקדנציה הנוכחית "ניהול משותף" יחד עם 'דגל', ואת תיק תכנון ובניה • בעוד חמש שנים תתמוך 'דגל' במועמד ש"ס לראשות • המנצחים הגדולים - התימנים: "יצאו כמו מלכים"
אריה ריבקינד
א' חשון התשע"ט / 10.10.2018 10:54

בתום דיונים ממושכים ו”קשים”, כהגדרת המעורבים במשא ומתן, חתמו ‘דגל התורה’ ותנועת ש”ס על הסכם בעיר החרדית אלעד.

הבוקר (רביעי) הגיע יו”ר ש”ס השר אריה דרעי יחד עם יו”ר ש”ס באלעד צוריאל קריספל, מועמד דגל-ש”ס יצחק פינדרוס, וסגן ראש העיר ברק צברי להתפלל תפילת ראש חודש אצל נשיא המועצת, חכם שלום כהן.

לאחר התפילה עודכן חכם שלום בפרטי ההסכם – ובירך עליו.

על פי ההסכם, ש”ס תתמוך בבחירות שיתקיימו בעוד שלושה שבועות במועמד ‘דגל’ יצחק פינדרוס לראשות העיר.

בבחירות שיתקיימו בעוד חמש שנים תתמוך ‘דגל התורה’ במועמד של ש”ס לראשות העיר.

בנוסף, ש”ס תקבל כבר בקדנציה הנוכחית “ניהול משותף” של העיר יחד עם ‘דגל’, ואת תיק תיכנון ובניה.

הסכם של ש”ס ו’דגל’ היה סגור כבר אמש, אך מה שעיכב את סגירתו היה המו”מ שהתנהל מול סגן ראש העיר ברק צברי, נציג התימנים – שהציג אף הוא מועמדות לראשות העיר.

אמש, במהלך מו”מ שהתנהל בראש העין, בו נטלו חלק איש סודו של אריה דרעי – יוסף חיים כלף, יוסי שטרית וברק צברי – נסגרו הקצוות, וסוכם כי צברי יסיר את מועמדותו תמורת קבלת תפקיד בכיר ומעמד זהה לזה של ‘דגל’ וש”ס בניהול העיר.

“התימנים יצאו מלכים”, אומר גורם שהיה מעורה במו”מ.

צברי עצמו כתב לתומכיו: “אתם שתמכתם והייתם נאמנים אלינו, אני שמח לבשר שיוצאים לדרך חדשה. הבוקר, אחרי לילה ארוך ומתיש, הצלחנו לקבל ארגז כלים מכובד ביותר על מנת לשרת אתכם נאמנה. לא עוד מלחמות, לא עוד איבה, לא עוד פחד ואימה! מקבלים את מה שמגיע לנו, בזכות ולא בחסד, תוך הנהגה משותפת. יישר כח למנהיגי וגדולי הדור שהביאו בשורה של שלום ואחדות לעיר.

“בהזדמנות זו מאחל לרב יצחק פינדרוס הרבה הצלחה. כולנו כאיש אחד בלב אחד מצביעים ה למועצה ולראשות יצחק פינדרוס”.

גורם המעורה במו”מ אמר לחרדים 10: “הסגירה עם צברי זה טוב לש”ס. פרוש ישב איתו גם למו”מ, כי פרוש הולך על כל הקופה. אם צברי היה סוגר עם פרוש, יש לזה השפעה גם מוראלית, כי לצברי יש שני מנדטים – וגם מעשית”.

לדבריו, “זה שצברי סגר עם ש”ס, גם נותן מומנטום לפינדרוס וגם מראה שהספרדים והתימנים מאוחדים עם פינדרוס, למרות שיש רשימות נפרדות לש”ס, ‘דגל’ וצברי”.

ברק צברי, צוברי

ברק צברי. צילום: באדיבות המצלם

כפי שנחשף בחרדים 10, בחג סוכות התנהל מו”מ מול שרוליק פרוש על חתימת הסכם בעאלעד, לפיו הוא יכהן ברוטציה בתפקיד עם מועמד דגל-ש”ס יצחק פינדרוס – במחצית השניה של הקדנציה, בעוד נציג ש”ס יהיה מועמד בלעדי בבחירות שיתקיימו בעוד חמש שנים.

המו”מ בין הצדדים ‘התפוצץ’ כבר 9 שעות של דיונים, ובעקבות כך חתמה ש”ס על הסכם מול ‘דגל’.

כעת שתי המפלגות יצאו יחד לקרב נגד סיעת שלומי אמונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות