שגרירת ארה”ב באו”ם ניקי היילי התפטרה מתפקידה: פסק זמן

ניקי היילי, שגרירת ארצות הברית באו"ם, הודיעה כי היא מתפטרת מתפקידה: תמשיך לכהן בתפקיד עד סוף השנה • הנשיא טראמפ: "מקווה שהיא תחזור לממשל בתפקיד אחר" • היילי בבית הלבן: "אין לי עוד תוכניות לגבי מה אעשה בהמשך. אני לא ארוץ לנשיאות ב-2020. אתמוך בטראמפ"
נתן פרל
ל' תשרי התשע"ט / 09.10.2018 17:21

שגרירת ארצות הברית לאו”ם, ניקי היילי, התפטרה מתפקידה.

נשיא ארה”ב טראמפ ושגרירת ארה”ב לאו”ם ניקי היילי קיימו הערב מסיבת עיתונאים משותפת בחדר הסגלגל בבית הלבן.

במסיבת העיתונאים אמר טראמפ כי היילי ביקשה פסק זמן:  “היילי תסיים את תפקידה בסוף השנה ואני מקווה שהיא תחזור לממשל בתפקיד אחר”.

היילי אמרה כי תמשיך לכהן בתפקיד עד סוף השנה:  “אחרי שמונה שנים של עבודה אינטנסיבית בתור מושלת ובתור שגרירה באו”ם, אני רוצה לפנות את המקום עבור מישהו אחר שיעשה את העבודה. אין לי עוד תוכניות לגבי מה אעשה בהמשך. אני לא ארוץ לנשיאות ב-2020, אלא אתמוך בטראמפ”.

היילי התייחסה במסיבת העיתונאים המשותפת למדיניות ארה”ב באו”ם. “מדינות אחרות אולי לא אוהבות את מה שארה”ב עושה, אך הן מכבדות אותה”, הסבירה היילי. “זה היה כבוד אדיר, אני בחורה בת מזל. תראו מה קרה בשנתיים האחרונות”.

היא הוסיפה: “זו לא החלטה אישית, לדעתי פשוט חשוב שפקידי ממשל ידעו מתי לעזוב תפקיד”.

לפי הדיווח, היילי דנה בצעד הזה עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בעת שביקרה בבית הלבן בשבוע שעבר.

טראמפ קיבל את בקשתה של היילי ואישר את בקשתה לסיים את תפקידה.

עוד דווח כי פקידי מדיניות חוץ נדהמו מהחלטתה של היילי.

היילי –  הנחשבת לאחת מגדולי ידידי ישראל מאז ומעולם  – מונתה לתפקיד הנחשב לבכיר בממשל האמריקני ,לאחר הבחירות בהן נבחר דונלד טראמפ לנשיא. במהלך כהונתה נחשבה היילי לידידה קרובה של מדינת ישראל וסייעה רבות במניעת מהלכים אנטי-ישראליים באו”ם.

שגריר ישראל לאו”ם דני דנון, הגיב להתפטרותה: “תודה לך ניקי היילי! תודה שעמדת על האמת ללא מורא, תודה שייצגת את הערכים המשותפים לישראל וארה”ב.

“תודה על הגיבוי שהענקת למדינת ישראל שהוביל לשינוי במעמדה של ישראל באו”ם, תודה על החברות הקרובה והדרך המשותפת”, הוסיף דנון, “בכל מקום שתהיי תמשיכי להיות חברה אמיתית של מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבידה
    09/10/2018 17:46
    שושנה
  1. אוי, כמה חבל. נראה שלא יימצא ידיד כמותה אשר יבוא במקומה. חבל חבל.