ביבי: ‘מתי בחירות? לא יודע, עושים מאמץ לפתור הגיוס”

אריה ריבקינד
|
ל' תשרי התשע"ט / 09.10.2018 15:21
נתניהו ניצל מסיבת עיתונאים על הנגיד הבא, ואמר: “תמיד רוצים מסיבת עיתונאים – הנה, תוכלו לשאול את כל העקיצות, אל תבזבזו הזדמנות” • על הרצח בברקן: “נתפוס את המנוול שכָּפת אישה וירה בה” • על בנט לליברמן: “מריבה מיותרת” • על החקירות: “מאמין שלא יוגש אישום”

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים כדי להכריז על מינויו של פרופ’ אמיר ירון לתפקיד נגיד בנק ישראל, והפתיע את העיתונאים כאשר הסכים לענות על כל שאלה בכל תחום: “אתם תמיד רוצים מסיבת עיתונאים – הנה, תוכלו לשאול את כל העקיצות, אל תבזבזו את ההזדמנות. אתם יכולים לשאול את כל השאלות, אני לא מגביל אתכם בנושאים. תתקשרו למערכות שלכם, יזרימו לכם שאלות מביכות עבורי. אני מושך זמן בשביל זה”.

על האפשרות שהבחירות יתקיימו בקרוב אמר נתניהו כי הסוגיה של הקדמת הבחירות אינה קשורה לחקירותיו, ונמנע מלנקוב במועדן. “אני לא יודע להגיד אם יהיו בחירות. אנחנו עושים מאמץ לפתור את בעיית הגיוס, וסוגיות אחרות – והמאמץ הזה יימשך. אם נמצא דרך, נשמח להמשיך עד סוף השנה. אם לא – נאלץ ללכת לבחירות”.

נתניהו הגיב על שאלת חברת ‘החדשות’ על האפשרות שיבקש חסינות מהכנסת במקרה שיוגש נגדו כתב אישום: “לא חושב שאזדקק לבקש חסינות כי מאמין שלא יוגש נגדי כתב אישום”.

ראש הממשלה התייחס לפיגוע הרצחני בברקן: “אני מעריך שלא ייקח הרבה זמן עד שנתפוס את המנוול האכזרי הזה, שכפת אישה וירה בה.  קשה לתאר את הבהמתיות והאכזריות ברצח הזה. שלא יהיה ספק – אנחנו נתפוס אותו ונמצה איתו את הדין”.

על המצב בעזה אמר: ”אנחנו פועלים מעת לעת בתקיפות רבה. בגלל הפעולה שלנו יש זהירות בצד הפלסטיני ואני חושב שגם הם מבינים שהתלקחות של עימות יגבה מחיר גדול מאוד מהצד הפלסטיני. אני לא שש לפתוח במלחמות מיותרות. אם אין ברירה – לפעמים אתה נלחם בכל הכוח; אבל כשיש ברירה ויש עוד שיקולים, גזרות ואתגרים – אני חושב שהדרך שאני נוקט ושאותה מגבה הקבינט היא הדרך הנכונה”.

נתניהו התייחס לעימות בין נפתלי בנט לאביגדור ליברמן ואמר כי מדובר ב”מריבה מיותרת”.

”אין לי שום בעיה של הבעת דעה אבל לדעתי שר הביטחון עושה את תפקידו היטב. מותר לכל אחד להביע דעה אבל לעשות את זה בתוך הקבינט. אפשר להגיב. דיון בקבינט הוא לא סתם, הדיונים רציניים מאוד. שר האוצר יכול להעיד על רמת הרצינות שלהם ואני לא אומר את זה מן השפה אל החוץ”.

על ההחלטה למנות את פרופ’ ירון דווקא כעת אמר: “אנחנו לא רוצים להיות בפיגור. מועד הבחירות הוא בנובמבר (2019) ואנו רוצים לקיים אותן בזמן”. לדבריו “בסוף השנה יש בחירות והמחשבה היא איך עושים זאת מבלי לפגוע ביציבות”.