“ההתפרעויות ברצועה בשום שלב לא יצאו משליטה, עשרות נפגעו”

דובר צה''ל מתייחס להתפרעויות האלימות אתמול ברצועת עזה ולטענות כי האירוע הוסתר מהציבור • אלפי הפורעים גרמו נזק לגדר הביטחון והציתו אותה: השליכו מטענים ורימוני רסס, הבעירו צמיגים ויידו אבנים אל כוחותינו • אחד המתפרעים הצליח לחצות לישראל והצית עמדה צבאית נטושה
חיים טוויל
ל' תשרי התשע"ט / 09.10.2018 12:52

דובר צה”ל תא”ל רונן מנליס התייחס בצהריים (שלישי) להתפרעויות האלימות שאירעו אתמול ברצועת עזה, במהלכן אלפי פורעים פלסטינים הזיקו לגדר הביטחון הישנה הממוקמת בשטח הרצועה והציתו אותה, ולטענות כי האירוע הוסתר מהציבור.

לדבריו, המתפרעים השליכו מטענים ורימוני רסס, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר לוחמי צה״ל.

כמו כן, אחד המתפרעים חצה לשטח ישראל לזמן קצר, הצית באמצעות בקבוק תבערה עמדה צבאית נטושה הסמוכה לגדר. העמדה הוצתה וכבתה מיד. נגרם נזק לרשת הסוואה בלבד.

“במהלך הפרת הסדר האלימה פעלו הלוחמים למניעה של חדירה רחבה לשטח הארץ”, אומר דובר צה”ל. “מדיניות הפעלת הכוח למול פגיעה בתשתיות ביטחוניות וחדירה לשטח ישראל ברורה וממומשת באופן יום יומי בחודשים האחרונים”.

דובר צה”ל התייחס לטענות ולפיהן ההתפרעויות הוסתרו מהציבור ומכלי התקשורת. ”האירוע נשלט בתצפית ובאש מתחילתו ועד סופו ובשום שלב לא יצא משליטה”, הדגיש דובר צה”ל, ”הלוחמים פגעו בעשרות מתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וירי לעבר הפורעים בהתאם להוראות הפתיחה באש”.

”כוחות צה״ל ימשיכו לפעול להבטחת ביטחון תושבי האזור, למול ניסיונות טרור שונים, כפי שעושים כל העת”, הוסיף תא”ל מנליס.

טל לב-רם, הפרשן הצבאי של מעריב ורשת פירסם אתמול סרטון מההתפרעויות וכתב: “הרחק מהזרקורים, מה שהתרחש היום באזור החוף מול זיקים, מבטא שחיקה מסוכנת ומתמשכת של הפרימטר הבטחוני והגדר.

“ככל שעוברים הימים, הארועים הללו שמתרחשים במהלך השבוע ולא רק בחגיגות שישי הופכים חמורים יותר. מבין שהפתרונות מורכבים, אבל ככל שזה ימשך ויתעצם המחירים שנשלם יהיו כבדים יותר”.

בשיחה שקיים היום (שלישי) עם ינון מגל וענת דוידוב ב-103fm, אמר טל לב-רם על הערכה שהמידע מוסתר מהציבור בהוראה מהדרג הגבוה: “אלוף פיקוד הדרום מאמין בזה ואומר זאת בפומבי לעיתונאים.

“באופן אישי לקחתי את הרכב בסוף השבוע וירדתי לדרום. אני יכול להעיד שכבר כמעט ואין שם תקשורת בינלאומית. קיימת רק נקודת תצפית אחת. לדעתי יש כאן משהו עמוק יותר. לאף אחד לא נוח לדבר על הבוץ העזתי, זה ישר הופך לפוליטי. ברמה צבאית התפתחה גישה שככל שאנחנו נעסוק במה שקורה ובעזה כך זה ייתן לתודעת האויב רוח גבית להמשיך את האירועים”.

“יש שני תרחישים שעלולים להתרחש”, הוסיף, “הראשון והחמור ביותר בעיני כאזרח ישראלי הוא שיחדרו עזתיים לגבולותיה של מדינת ישראל ואזרחים וחיילים ישראלים יפגעו. התרחיש השני הוא שבסופו של דבר יהיו 70-80 הרוגים פלסטינים על הגדר כי לא עשו את הפעולות שהיו צריכים להיעשות. מדובר באירועים שקוראים כל הזמן, יש סרטונים בהם הפלסטינים מפרקים את הגדר וזה עניין של זמן עד שהם יפרצו פנימה וירוצו אל עבר ישראל”.

על הערכות להסלמה ומבצע נוסף ברצועה ציין: “הדבר הכי גרוע בעולם ההרתעה הוא לומר משהו אחד ולעשות דבר אחר. אי אפשר לומר לציבור ‘אחרי החגים נפעל’ ואז לא לעמוד בזה. זה לא רק עניין צבאי אלא גם עניין מדיני. מי שמשנה את חוקי המשחק זה לא ישראל אלא חמאס וישראל לא מבצעת מדיניות מתאימה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפיתרון ההגיוני :
    09/10/2018 13:23
    ישראל
  1. הפיתרון ההגיוני לתושבי עזה : הגירה לארצות אחרות , עים סיוע והדרכה של מדינת ישראל , ומדינות אחרות .

  2. הפיתרון ההגיוני :
    09/10/2018 13:34
    ישראל
  3. הפיתרון ההגיוני ביותר והעתידי לתושבי עזה : הגירה לארצות אחרות , עים סיוע והדרכה של מדינת ישראל, ושל מדינות אחרות .