סרטון בחירות מסית באשדוד נגד החרדים • גולשים: ‘זה מבחיל!’

רשימת 'עתיד אשדוד' השיקה סרטון - תחת הכותרת: 'יום אחרי הבחירות, מה יקרה אם לא נצביע?' - בו מתוארים החיים תחת כפייה דתית • אפילו גולשים חילוניים הזדעזעו: "סרטון מבחיל! שנאה עיוורת" • "מזל שלא אמרת שגם אופים חלות לשבת בדם של עולים מברית המועצות ונשים חילוניות"
אריה ריבקינד
כ"ט תשרי התשע"ט / 08.10.2018 12:27

הסתה נגד החרדים באשדוד: רשימת ‘עתיד אשדוד’, בראשה עומד עו”ד אלי נכט, השיקה סרטון מושקע – תחת הכותרת: ‘יום אחרי הבחירות, מה יקרה אם לא נצביע?’ – בו מתוארים החיים תחת כפייה דתית, במידה והחילונים לא יצאו ביום הבחירות להצביע.

הסרטון, שפורסם בדף הפייסבוק של אלי נכט, מציג בהקצנה ובהפחדה את שצפוי לציבור החילוני, כאשר אחרי הבחירות יחוקקו חוקי עזר עירוניים, שיהפכו את חייהם לבלתי אפשריים.

עו”ד נכט, בן 35, עלה לישראל בתור ילד מאוקראינה, ומאז הוא מתגורר באשדוד. רשימתו מזוהה עם הקהל הרוסי. בקמפיין שלו הוא מרבה לתקוף את הציבור החרדי.

רוב הגולשים בדף הפייסבוק שלו תקפו את הסרטון המסית.

הגולש סהר בכר כתב: “איכס סרטון. מעניין איך היו מרגישים אם היו עושים סרטון כזה על הסטגימות על העדה הרוסית”.

מיקי בוקובזה: “איזה כיף הסתה ושנאת חינם. למה להשקיע במצע אם אפשר פשוט להסית”.

ארנון פרידמן: “לא יודע אם פרופגנדה רוסית אנטי פאשיסטית או נאצית אנטישמית, אבל אחי יש לך עתיד במחלקת הסברה כלשהי. בשנות השלושים של המאה הקודמת”.

יהודה רוזן: “סרטון מבחיל! הנאצים לא יכלו לעשות את זה טוב יותר. שטיפת מוח ושנאה עיוורת בשביל לקבל קולות. עצוב שזה חוקי”.

יוסי משה: “מלא סטראוטיפים ושקרים מביכים. זה ‘הערבים נוהרים לקלפיות’ החדש. שאפו, הצלחתם ליצור יותר שנאה ולפלג יותר את העם שמפולג כבר גם ככה”.

שלמה ראג’ה: “עשוי גרוע ומביך ומפוצץ בשנאה בשביל לנצל עוד כמה קולות, אני מבין שאין לך מה למכור כל כך חוץ מלדרוך על השני”.

אביחי מלכה: “הדבר היחיד שיש לך להציע בתור איש שרוצה להיבחר לנבחר ציבור זו שנאת חרדים והדת! סירטון סטיגמטי שמעוות את המציאות”.

סרטון, עתיד אשדוד

בן פסח: “מזל שלא אמרת שהדתיים גם אופים חלות לשבת בדם של עולים מברית המועצות ונשים חילוניות, סרטון כזה היה מתקבל באהדה בגרמניה של שנות ה-30. אגב גם האיכות של הצילום די תואמת…”

וגביראל אלון כתב:  “אולי הכי מעודד זה לראות את רוב התגובות, שרובם של חילונים, והתגובה המזעזעת אליך. תתבייש!!! כייף ומעודד לדעת שהרוב שפוי ונורמלי”.

בשל חוסר הצניעות שלו, לא נוכל להציג את הסרטון כאן בחרדים 10.

ראש העיר יחיאל לסרי הגיב: “אנטישמיות. אין הגדרה אחרת. אוי לבושה שזה קורה כאן באשדוד שלנו”.

לדבריו, “ראיתי את הסרטון שהוציא מועמד כנגד הציבור החרדי באשדוד. סרטון מלא הסתה ושנאה על גבול האנטישמיות. אמרתי ואני חוזר ומדגיש אשדוד היא עיר של כולם – חילוניים ודתיים עולים וישראלים, שחיים וצריכים להמשיך לחיות ביחד בעיר הזאת בכבוד הדדי. בי נשבעתי, לא ניתן את הנהגת העיר למסיתים וחסרי אחריות שמלבים שנאה ומלחמות אחים. לא במשמרת שלי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה הבעיה
    08/10/2018 17:17
    אני
  1. גם אנחנו כחרדים סובלים מכפייה, אנחנו אולי רואים את הדברים האלה בצורה אחרת, אבל גם אנחנו יודעים להאשים את הקיצונים שעושים דברים בניגוד לדעת הרוב.
    לדעתי הסרטון מתאר מצב של קיצונים, לא משנה מאיזה זרם, כי בכל זרם יש כאלה, הקובעים דברים על דעת עצמם ומשליטים טרור על מנת להשיג את המטרה הזו, כשאנו נבין את המצב לאישורו יתחילו דברים להיראות אחרת אני חושב