משפטה של שרה נתניהו ב’מעונות’ יחל היום: עוה”ד וינרוט וחדד פרשו

רעיית ראש הממשלה מואשמת ב'פרשת המעונות' בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, במרמה ובהפרת אמונים • פרקליטיה טוענים: התיק מתבסס על נוהל לא חוקי, שמעולם לא אושר על ידי ועדת הכספים
חיים טוויל
כ"ח תשרי התשע"ט / 07.10.2018 10:50

משפטה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בתיק המעונות ייפתח היום (ראשון) בבית משפט השלום בירושלים.

על פי כתב האישום, נתניהו מואשמת בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, במרמה ובהפרת אמונים. לפי כתב האישום הסתכמו מעשי המרמה בפרשת הארוחות והשפים בכ-393 אלף שקלים.

הדיון שייערך היום בראשות השופט אביטל חן יהיה דיון מקדמי, שיעסוק בבקשת הפרקליטות מבית המשפט לדון בתיק בהרכב של שלושה שופטים, במקום שופט יחיד – בשל הרגישות הציבורית של התיק ומעמדה הציבורי של שרה נתניהו.

פרקליטיה של נתניהו, עורכי הדין יוסי כהן וירון קוסטליץ, אמרו לקראת הדיון ל’כאן’, כי כתב האישום מתבסס על “נוהל המבשלת” –  נוהל לא חוקי שקבעו בחוסר סמכות שלושה פקידים, זמן קצר לפני כניסת ראש הממשלה לתפקידו בשנת 2009, ושמעולם לא קיבל את האישור הנדרש מוועדת הכספים.

עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד, שלרוב מייצגים את ראש הממשלה, אינם מייצגים את שרה נתניהו בתיק זה. זאת מאחר והם סברו כי על רעיית ראש הממשלה להגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות. החלטתה של שרה נתניהו לקבל את המלצתו של עו”ד יוסי כהן לנהל משפט, הביאה אותם להחלטת הפרישה מייצוגה.

יחד עם נתניהו, נאשם בפרשה גם עזרא סיידוף, שהיה סמנכ”ל המבצעים בבית ראש הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות