במקום סעודת ליל שבת: צוללני זק”א חיפשו בנחל הירקון ילד דתי

אזרח שטייל לאורך נחל הירקון, הבחין לפני שבת בבגדים מסודרים של ילד, ובהם נעלים, כיפה, ציצית ושעון יד - בקרבת בריכה אליה נוהגים ילדים לקפוץ • לאחר הוראה של רב, הוזעקו צוללני זק"א: "סרקו עשרות מטרים של קרקע בוצית עכורה בעומק שני מטר, עד לשלילת הימצאות ילד בנחל"
חיים טוויל
כ"ז תשרי התשע"ט / 06.10.2018 20:38

יחידת הצוללים של זק״א ערכה במהלך ליל שבת חיפושים נרחבים בנחל הירקון, לאחר שהתקבלה פניה ממשטרת ישראל – דקות ספורות לפני כניסת השבת – לסייע בחיפושים.

הקריאה התקבלה לאחר שאזרח שטייל לאורך נחל הירקון, הבחין במערום בגדים מסודרים של ילד, ובהם נעלים, כיפה, ציצית ושעון יד  בקרבת בריכה שעל גדותיה עץ עם חבל, ממנו נוהגים ילדים לקפוץ לתוך המים.

הבגדים נראו ככאלו שנמצאים שם זמן מועט, ועוררו חשד כי ילד דתי שקפץ למים נלכד בתחתית הבריכה.

בשל סמיכות האירוע לשבת, הוקפץ למקום מפקד זק״א מרחב שרון, ישראל גודלבסקי, על מנת לבצע הערכת מצב מהשטח – והעברת נתונים לשאלת רב והכרעתו בדבר הפעלת חיפושים בשבת.

לאחר שהנתונים מהשטח הועברו לשאלת רב פוסק, הוא הורה לצאת לחיפושים מהר ככל האפשר, לאור החשש המוחשי לחיו של ילד.

יחידת הצוללים של זק״א הוקפצה למקום – ומתנדבי היחידה, שרק כמה שעות קודם לכן טיפלו בהוצאת גופת צולל שנלכד בסלעים בחוף פלמחים, החלו בסריקת קרקעית הנחל עד לשלילת מציאת הילד בקרקעיתו.

לאור העובדה כי לא התקבלה תלונה על נעדר במשך כל זמן החיפוש – הוחלט על הפסקת החיפוש במים, וזאת עד להערכת מצב שתעשה המשטרה, בעקבות תלונה אם וככל שתתקבל.

בזק”א מציינים כי במהלך החיפושים ‘הונפצו’ הודעות חסרי אחריות אודות ילד שאיים להתאבד ובגדיו נמצאו על שפת הנחל, מה שגרם להקפצת מתנדבים רבים ללא כל צורך.

חיים אוטמזגין, מפקד יחידת הצוללים של זק”א: ״מדובר בעוד אירוע בו נאלצים המתנדבים להותיר משפחה לסעודת השבת לבד לצורך ביצוע משימה עם חשש של פיקוח נפש. היציאה לאירועים אלו נעשית רק לאחר קבלת הכרעה הלכתית מרב פוסק, לאחר שהנתונים נפרשים בפניו.

נחל הירקון

צילום: איברהים חוסאן, יחצ זק”א

“גם הפעם הגיבו מתנדבי יחידת הצוללים במהירות ובמקצועיות, ובצעו משימה מורכבת של סריקת עשרות מטרים של קרקע בוצית עכורה בעומק של שני מטר מתחת לפני המים, עד לשלילת הימצאות הקטין בבריכת הנחל”.

ארגון זק”א פונה למי שמזהה את בגדי הילד ויודע אם הילד חזר לביתו ושכח את הבגדים ליצור קשר עם מוקד זק״א במספר 1220 ללא כוכבית וזאת על מנת לשלול סופית קיומו של ילד נעדר שטרם התקבלה תלונה על היעדרותו.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התכסיס הזה יחזור שוב צריך לפרסם שללא הודעת ההתבדות מפורשת לא יתבצעו סריקות
    06/10/2018 21:23
    עודד
  1. צריך לפרסם שללא הודעת ההתבדות מפורשת לא יתבצעו סריקות

  2. קודם כל יפה, אבל עשרות אלפי חיילים לא ישנים ולא אוכלים מסודר כל השבוע וכל השנה
    07/10/2018 16:05
    אשי
  3. ככה עשרות שנים ,אח”כ במילואים,עוזבים את הבית לכ 40 יום בשנה