סינוואר ל’ידיעות’: אני לא רוצה עוד מלחמות’ • צביקה יחזקאלי: “נחש”

צביקה יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים ב'חדשות עשר' שוחח עם ניסים משעל ב־103fm וניתח את הריאיון הנדיר של מנהיג החמאס יחיא סנוואר ל'ידיעות אחרונות' • האם פניו לשלום? אל תהיו בטוחים
חרדים 10
כ"ו תשרי התשע"ט / 05.10.2018 14:08

צביקה יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים ב’חדשות עשר’ שוחח עם ניסים משעל וניתח את הריאיון הנדיר שהעניק מנהיג החמאס יחיא סנוואר ל’ידיעות אחרונות’.

יחזקאלי פתח את הריאיון ואמר שהוא נזהר מסנוואר: “הוא איש מתוחכם ואכזרי ששהה שנים רבות בכלא הישראלי. לא סתם הוא נמצא בראש ארגון חמאס. הוא אדם בעל המון יכולות, וכך לדעתי יש לגשת לריאיון. זה שהוא אומר שהוא לא מעוניין בעוד מלחמות מחזיר אותנו לתקופת יאסר ערפאת לפני הסכם אוסלו”.

לתפיסת יחזקאלי, סנוואר רואה לנגד עיניו את המטרה הגדולה, והיא השתלטות ארגון חמאס על כל העם הפלסטיני, וכרגע סנוואר זקוק לישראל לצורכי הסברה. “הוא חייב את ישראל, ולכן הוא נותן צלילים כאלה נעימים. אל תשכח שהאיש הזה מחזיק בגופות חיילים, החליט על טרור מתאבדים, והנהיג את צעדות השיבה בחודשים האחרונים. סנוואר הוא אחד שלא מהסס להפעיל טרור בדרך למטרה שלו”.

יחזקאלי הוסיף: “כל מי שמכיר אותו וביקר אותו בכלא כשהוא היה מנהיג האסירים של החמאס, יודע כמה התפקיד שלקח על עצמו הוא לא פשוט. מדובר בתפקיד שדורש הרבה אכזריות ודם.

“אני זוכר שהוא קיבל החלטה לקבור חי מישהו שהיה קרוב אליו, והוא חשד בו בשיתוף פעולה עם ישראל. סנוואר קבר אותו חי בלי להסס, ואף הזמין את אחיו לחזות באירוע. אין ספק שמדובר באדם שיודע לנהל אנשים, ועושה זאת בכוח. אבו מאזן לא רוצה ללכת להסדר, והוא כן, זה מה שבישלנו, סנוואר היה אצלנו שנים, ושוחרר בעסקת שליט, ואיתו צריך לעשות את העסק הזה”.

לאן הולך ארגון חמאס, והאם אנחנו נמצאים ערב עימות נוסף?

“כבר למעלה מ־5 חודשים יוצר חמאס בדרום מציאות בלתי אפשרית, מדובר במצב בלתי נסבל של הטרדה, אני יכול לקרוא לזה גם התשה, למרות שהם משתמשים בבלונים, הפגנות על הגדר, ובקבוקי תבערה.

“אתה מבין שיש פה מציאות שישראל לא יכולה לסבול אותה, והיא כביכול מתעלמת ממנה. אני חושש שאנחנו לא מצליחים להרתיע אותם באמת, ולא מבינים מה המדיניות שלנו ברצועת עזה. חמאס מבינים שמדינת ישראל לא רוצה מלחמה. ואחרי שהמצרים יכנסו שוב לתמונה במוצאי שבת ויגידו לשני הצדדים ‘בואו נשב’ נגיע למבוי סתום, והעפיפונים ימשיכו”.

לסיום הוסיף יחזקאלי: “התרגום של הריאיון של סנוואר הוא: אני צריך עזרה. חמאס אחרי עשר שנים נכשל בטיפול ברצועת עזה, ואין ברירה נצטרך להגיע להסדרה עם חמאס ללא אבו מאזן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות