ביש עתיד זעמו: במקום חרדים שתלו בסרטון אתיופים. זה מפוברק

אחרי סרטון הסתה שפרסם המועמד של 'יש עתיד' לראשות עיריית חולון נגד החרדים, פורסם היום סרטון מזויף בו הוחלפו תמונות החרדים באתיופים • אילן גזית: "מישהו עשה מעשה שפל, ציני ומכוער, ושתל בסרטון שלי תמונות מפוברקות" • ח"כ פנינה תמנו-שטה מ'יש עתיד' הרגיעה את הקהילה הסוערת: "זה מפוברק! שימוש ציני, רשעות ואי אכפתיות לכאב" • איש התקשורת ידידיה מאיר: יכול להיות שהם לא הבינו את הבדיחה על חשבונם?
אריה ריבקינד
כ"ה תשרי התשע"ט / 04.10.2018 18:04

אילן גזית, המועמד לראשות עיריית חולון מטעם מפלגת ‘יש עתיד’, פרסם אתמול (רביעי) סרטון בחירות שהסעיר את הרשת: בסרטון נראה גזית מאיץ בקהל הבוחרים החילונים לצאת ולהצביע ביום הבחירות, אלא שהוא עשה זאת תוך הסתה נגד הציבור החרדי.

בסרטון שפורסם בדף הפייסבוק שלו נראה גזית מודאג – ואומר: “ביום הבחירות אתם (החילונים) תיהנו מיום חופש, אבל הם (- כאשר ברקע מופיעה תמונת חרדים עליה הצביע) ילכו להצביע. אתם תלכו לים, אבל הם (שוב תמונת חרדים) ילכו להצביע”.

אלא שהבוקר הכל התפוצץ לו בפנים: ברשתות החברתיות הופץ סרטון נוסף בכיכובו של גזית, בו הוא נראה מתריע על ש’הם’ – הקהילה האתיופית תלך להצביע.

מי שיצר את הסרטון המפוברק פשוט “שתל” הפעם במקום תמונות של חרדים עליהם מצביע גזית, תמונות של בני הקהילה האתיופית.

הסרטון עורר מיד סערה בקרב הקהילה האתיופיות – וגרר תגובות נזעמות.

גזית הגיב בדף הפייסבוק שלו: “אחי מהקהילה האתיופית ותושבי חולון היקרים. בימים האחרונים התפרסם סרטון מטעמי המעודד את הציבור בחולון לצאת ולהצביע בבחירות שיתקיימו ב 30.10.

“לצערי, מישהו מטעם מתנגדי הפוליטיים עשה מעשה שפל, ציני ומכוער, ושתל בסרטון שלי תמונות מפוברקות של חברי ואחי מהקהילה האתיופית. חברים, לא היה ולא נברא.

“זהו סרטון שיקרי ומפוברק הגובל בפשע והסתה ועל כך מוגשת תלונה במשטרה”.

ח”כ פנינה תמנו-שטה מיש עתיד, המייצגת את הקהילה האתיופית, הגיבה גם היא בדף הפייסבוק שלו: “בשל ריבוי הפניות אלי לגבי הסרטון הנ”ל. אומר לכולכם, זה מפוברק! מישהו לקח סרטון עם תמונות אחרות והחליף לתמונות של יוצאי אתיופיה.

“השימוש הציני של מי שעשה את זה בחוסר רגישות לציבור שלם הוא רשעות ואי אכפתיות לכאב של הקהילה. וגם לא אוהבת את הסרטון המקורי. אבל אילן הוא איש ישר ויקר שהאמינו לי שבינו לבין גזענות אין שום דבר. וכמו שאמרתי הסרטון מפוברק”.

איש התקשורת ידידיה מאיר, שאתמול תקף את הסרטון המקורי – כתב בצהרים בדף הפייסבוק שלו: “המציאות עולה על כל דמיון. בעצם, הצביעות עולה על כל דמיון.

“אתמול פרסמתי פה את הסרטון של אילן גזית מ’יש עתיד’ בחולון נגד החרדים. הוא אפילו לא מסביר מה לא בסדר בהם, רק מדבר על ה’הם’.

“אז מישהו הטריל אותו והחליף את תמונות החרדים בסרטון בתמונות של עולים מאתיופיה, ופתאום הוא וח”כ תמנו-שאטה מזדרזים לגנות את ‘חוסר הרגישות’ ואת המעשה שהוא ‘שפל, ציני ומכוער’. יכול להיות שהם לא הבינו את הפרודיה, את הבדיחה על חשבונם?”


הסרטון המזויף:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות