כמה חילונים לא רוצים לעבוד אצל חרדי, וכמה נגד מורה חרדי לילדים

סקר שערך מכון דיאלוג בדק: האם היית רוצה לגור במדינה אוטונומית חרדית/חילונית לגמרי • האם היית רוצה לגור בשכונה "נקייה" לגמרי מחילונים/חרדים • וכמה מהחרדים לא מוכנים שמורה חילוני ילמד את ילדם?
אבי כץ
כ"ה תשרי התשע"ט / 04.10.2018 16:26

‘אוטונומיות’ – הדרמה הדיסטופית הראשונה בישראל אשר מציגה את ישראל קרועה ומפולגת בין המדינה החילונית שבירתה תל אביב, לבין האוטונומיה החרדית בירושלים. בין השתיים מפרידה חומה.

מרגע עליית הסדרה – המשודרת ב-HOT – קולות רבים הזהירו כי העלילה אינה רחוקה מהמציאות, וכי מצב כזה של אוטונומיה חרדית בלב ישראל יכול לקרות בעתיד הקרוב.

בסקר שערך מכון דיאלוג נשאלו שתי קבוצות מרכזיות באוכלוסייה – קבוצת החרדים וקבוצת הכלל (הכוללת חילונים ודתיים שאינם חרדים) שאלות על הנושא.

הנשאלים בסקר נשאלו: האם היית רוצה לגור במדינה אוטונומית חרדית/חילונית לגמרי, כלומר אוטונומיה עם מערכת חינוך נפרדת, מערכת משפט נפרדת וחומה או גבול ברור?

33% מהחרדים השיבו כי היו רוצים לגור במדינה אוטונומית.

39% מהאוכלוסייה הכללית (לא חרדים) היו רוצים בכך.

בקרב תושבי תל אביב (46%) וירושלים (48%) התוצאות אף גבוהות יותר מהממוצע הכללי.

על השאלה: האם היית רוצה לגור בשכונה “נקייה” לגמרי מחילונים/חרדים – התקבלו התוצאות:

בקרב האוכלוסייה הכללית (הלא חרדית) יש רצון של 70%.

בקרב האוכלוסייה החרדית, ישנם 53% המעוניינים בכך.

בשקלול של כלל המדגם, חרדים ולא חרדים (ביחס לכמות הנשאלים והפילוח שלהם) – כ-65% היו רוצים לחיות בעיר ללא חילונים/חרדים (בהתאם).

למרות הבעת הרצון לחיות בנפרד, נתון מעניין הוא שלשני הציבורים לא מפריע שיהיו להם שכנים חילונים/חרדים בבניין (כ-71% מהנשאלים).

עם זאת, מהסקר עולה כי בקרב תושבי ירושלים, אשר חיים בצמוד עם תושבים חרדים בעיר, נרשמת התנגדות גדולה יותר לשכנים חרדים (37% מתנגדים לעומת הממוצע שהוא 29%).

תוצאות נוספות:

82% מהחרדים לא מוכנים שמורה חילוני ילמד את ילדם (בניגוד לאוכלוסייה הכללית, ששם יותר חלוקים – 39% מסכימים שמורה חרדי ילמד את ילדם, 42% לא).

46% מהחרדים היו מסכימים לעבוד במקום עבודה חילוני, לעומת 51% מהאוכלוסייה הכללית שלא היו מסכימים לעבוד במקום עבודה חרדי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות